Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 24.05.2018 15:37 Publikacja: 24.05.2018 15:21
Foto: Adobe Stock
Alstom Konstal Chorzów, mający fabrykę na Śląsku producent pociągów, tramwajów itp. zaprezentował koncept metra w górnośląskiej aglomeracji. Śląskie „metro" miałoby być w pełni zautomatyzowane i, w odróżnieniu od np. warszawskiego, nie przebiegać pod ziemią. Infrastruktura miałaby znajdować się na poziomie gruntu lub przebiegać na wiaduktach. Podobnie buduje się trasy wielu kolei metropolitalnych na całym świecie.
Unikalny, w warunkach polskich, miałby być jednak sposób operowania śląskiego metra. Alstom proponuje bowiem, by było ono w pełni zautomatyzowane. System metra Axonis, który Alstom proponuje na Górnym Śląsku to system przewidujący brak maszynistów oraz w pełni zautomatyzowane perony. Jego przepustowość miałaby wynosić od 10 do 45 tysięcy pasażerów na godzinę.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Cyberprzestępcy zaatakowali dostawcę usług dla systemów odprawy i boardingu, czym zakłócili działanie kilku głów...
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas