Aktualizacja: 11.12.2024 16:45 Publikacja: 20.09.2021 18:43
Foto: Bloomberg
Niemiecki przewoźnik wyemituje ok. 597,7 mln nowych akcji z prawem poboru, okres zapisów na nie potrwa od 22 września do 5 października. Zdaniem Reutera, tej operacji spodziewano się powszechnie. Pozyskane środki netto posłużą do spłaty części z 9 mld euro, jakie linia otrzymała w czerwcu 2020, aby utrzymać się w ciężkim okresie. W zamian za pomoc skarb państwa stal się posiadaczem 20 proc. udziałów w przewoźniku za pośrednictwem Funduszu Stabilizacji Gospodarki (ESF).
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Lufthansa uzyskała w końcu dostęp do następcy Alitalii, ITA Airways. Włoski resort gospodarki podał, że po trudnych negocjacjach i różnicy zdań co do ostatecznej ceny stronom udało się zawrzeć umowę o kupieniu przez grupę Lufthansy za 325 mln euro 41 proc. udziałów w ITA Airways.
Trwa proces włączenia włoskich linii ITA do struktur Lufthansa Group, a Niemcy są gotowi kupić kolejnego przewoźnika. I nie mowa tutaj o portugalskich liniach TAP, o którego zabiega od kilku tygodni.
Amerykański Departament Transportu ukarał niemiecką Lufthansę za to, że we Frankfurcie nie przyjęła na pokład 128 ortodoksyjnych Żydów. Wcześniej Niemcy wypłacili im już odszkodowanie.
Condor jest trzecią linią lotniczą, która zapowiedziała znaczącą redukcję liczby połączeń z Hamburga. Wcześniej ograniczenie lotów ogłosiły Ryanair i Eurowings. Powód? Nowe stawki opłat lotniskowych.
Wśród 500 najbogatszych Niemców znalazła się też grupa menedżerów, którzy dorobili się na turystyce. Miliardowy majątek zgromadził główny akcjonariusz Lufthansy, a kolejne pozycje należą do założycieli portalu internetowego, właścicieli wypożyczalni samochodów, touroperatorów, hotelarzy i twórców Flixbusa.
Niemcy przestają być konkurencyjne w kolejnej branży. Po motoryzacji przyszedł czas na transport lotniczy. Linie lotnicze kasują połączenia.
Może i Ryanair króluje na europejskim niebie pod względem liczby przewiezionych pasażerów, ale najwyższe przychody uzyskała z latania w zeszłym roku Grupa Lufthansa - wynika z analizy Statisty.
Brak możliwości latania na trasie Europa-Azja najkrótszą drogą, czyli nad Rosją, spowodował, że to połączenie stało się mało opłacalne dla europejskich przewoźników. To z kolei jest powodem do rezygnacji z obsługi tego kierunku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas