Koniec tanich lotów na Krym

Narodowy przewoźnik rosyjski przestał sprzedawać bilety ulgowe na Krym, a także do Kaliningradu i na Daleki Wschód. Aerofłot tłumaczy, że skończyły się subsydia państwa.

Aktualizacja: 17.10.2018 08:20 Publikacja: 17.10.2018 08:16

Koniec tanich lotów na Krym

Foto: Bloomberg

Linie lotnicze Rossija i Awrora (należą do Aerofłotu) 29 marca 2018 r rozpoczęły sprzedaż subsydiowanych biletów do anektowanego Symferopola, do otoczonego Unią (Polska, Litwa) Kaliningradu, a także do najbardziej oddalonych miast Dalekiego Wschodu - Pietropawłowska Kamczackiego (na Półwyspie Kamczackim), Jużno-Sachalińska na wyspie Sachalin (leży 50 km na północ od japońskiej wyspy Hokkaido), Chabarowska, Magadanu, Władywostoku i Jakucka.

Lot z Moskwy do Jużno-Sachalińska czy Chabarowska trwa 8 godzin. Za bilet bez państwowej dopłaty trzeba zapłacić około 15 tys. rubli (846 zł). Subsydia z budżetu obniżyły cenę o połowę. Subsydiowany bilet do Kaliningradu, leżącego 50 km od granicy z Polską, czyli od Unii Europejskiej, kosztował 3800 rubli (214 zł). Z ulg mogli skorzystać obywatele Federacji w wieku do 23 roku życia i powyżej 60 lat (mężczyźni) lub 55 lat (kobiety), inwalidzi oraz opiekunowie inwalidów.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny
Transport
Indyjskie Dreamlinery sprawdzone po katastyrofie. Co wykazał przegląd?
Transport
Moskiewskie lotnisko znacjonalizowane. „Szukanie haków na cudzoziemców"
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Transport
W PKP Cargo rośnie napięcie na linii zarząd – związkowcy