Koniec tanich lotów na Krym

Narodowy przewoźnik rosyjski przestał sprzedawać bilety ulgowe na Krym, a także do Kaliningradu i na Daleki Wschód. Aerofłot tłumaczy, że skończyły się subsydia państwa.

Aktualizacja: 17.10.2018 08:20 Publikacja: 17.10.2018 08:16

Koniec tanich lotów na Krym

Foto: Bloomberg

Linie lotnicze Rossija i Awrora (należą do Aerofłotu) 29 marca 2018 r rozpoczęły sprzedaż subsydiowanych biletów do anektowanego Symferopola, do otoczonego Unią (Polska, Litwa) Kaliningradu, a także do najbardziej oddalonych miast Dalekiego Wschodu - Pietropawłowska Kamczackiego (na Półwyspie Kamczackim), Jużno-Sachalińska na wyspie Sachalin (leży 50 km na północ od japońskiej wyspy Hokkaido), Chabarowska, Magadanu, Władywostoku i Jakucka.

Lot z Moskwy do Jużno-Sachalińska czy Chabarowska trwa 8 godzin. Za bilet bez państwowej dopłaty trzeba zapłacić około 15 tys. rubli (846 zł). Subsydia z budżetu obniżyły cenę o połowę. Subsydiowany bilet do Kaliningradu, leżącego 50 km od granicy z Polską, czyli od Unii Europejskiej, kosztował 3800 rubli (214 zł). Z ulg mogli skorzystać obywatele Federacji w wieku do 23 roku życia i powyżej 60 lat (mężczyźni) lub 55 lat (kobiety), inwalidzi oraz opiekunowie inwalidów.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach