Reklama
Rozwiń
Reklama

PKP Cargo chce inwestować w odnawialne źródła energii

Inwestycje dotyczące budowy instalacji fotowoltaicznych są obecnie na etapie prac analitycznych.

Publikacja: 22.07.2021 21:00

PKP Cargo chce inwestować w odnawialne źródła energii

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

PKP Cargo planuje budowę instalacji fotowoltaicznych w pięciu lokalizacjach. Ich łączna moc ma wynieść 110 kWp (kilowatt peak). Gdzie konkretnie i kiedy zamierza zrealizować te inwestycje – jednak nie podaje. Wiadomo natomiast, że spółka duże nadzieje pokłada we wdrożeniu najbardziej efektywnych i innowacyjnych rozwiązań, które umożliwią jej wykorzystywanie energii elektrycznej wyprodukowanej z OZE, we współpracy z PKP Energetyką.

Oba podmioty podpisały w tej sprawie list intencyjny. Dzięki temu PKP Cargo uzyskało dostęp do profili zużycia prądu, których znajomość ma umożliwić wytypowanie najlepszych lokalizacji pod budowę instalacji fotowoltaicznych. – Aktualnie prowadzone są rozmowy nt. modelu wyznaczania ceny energii wytworzonej w OZE i sposobu jej rozliczenia. Na podstawie powyższych informacji przygotowywane są analizy efektywności ekonomicznej inwestycji OZE – informuje Krzysztof Losz, rzecznik PKP Cargo.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama