W kwietniu drogowcy maja wystąpić z wnioskiem o wydanie nowej decyzji środowiskowej dla tego odcinka. Na kwiecień planowane jest także wystąpienie o zgodę na realizację obwodnicy na odcinku Zakręt – Lubelska, wraz z węzłem. Połączy on Południową Obwodnicę Warszawy z Wschodnią oraz z planowaną autostradą A2 na wschód.
Najpierw jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) musi zakończyć analizę studium ekonomiczno–środowiskowego, na podstawie którego wyznaczony zostanie przebieg trasy. - Jeżeli dalsze prace przygotowawcze przebiegną sprawnie i nie będą wydłużane przez protesty, realne jest zakończenie budowy całej obwodnicy Warszawy do 2020 roku – twierdzi Agnieszka Stefańska, rzecznik mazowieckiego oddziału GDDKiA. Drogowcy mieli już wcześniej decyzję środowiskową dla przebiegu wschodniego odcinka obwodnicy, ale została jednak wygaszona w 2011 roku. Powodem były protesty ekologów z uwagi na pojawienie się chronionego gatunku ryby – Strzebli Błotnej. Ostatnie brakujące odcinki warszawskiego ringu, na które jeszcze nie został ogłoszony przetarg, to 2,5 km odcinek Zakręt - Lubelska i węzeł Lubelska (o długości 2 kilometrów).