Lotniczy rebranding na antypodach

Największy przewoźnik w Ameryce Łacińskiej, LATAM Airlines Group ogłosił połączenie marek Lan i TAM w jeden podmiot o nazwie LATAM

Publikacja: 08.08.2015 12:42

Lotniczy rebranding na antypodach

Foto: Bloomberg

Do rebrandingu dochodzi w 3 lata po fuzji chilijskiej linii LAN Airlines z brazylijską TAM dzięki czemu powstała największa linia lotnicza w regionie. Jednolita nowa marka pojawi się fizycznie na samolotach i w innych miejscach od przyszłego roku, cały proces potrwa 3 lata — ogłoszono w Sao Paulo i Santiago. Do marki LATAM wejdą także filie LAN w Peru, Argentynie, Kolumbii i Ekwadorze.

Decyzja o stworzeniu jednej globalnej marki zamiast dwóch silnych krajowych ma podkreślać zwrócenie uwagi na międzynarodową turystykę, która staje się ważniejsza od skromnego popytu wewnętrznego w regionie. Brazylijska część LATAM ogłosiła w lipcu, że zmniejszy w kraju moce przewozowe o 8-10 proc., konkurencyjny przewoźnik Gol Linhas Aereas zapowiedział zmniejszenie częstotliwości lotów o 1,6 proc. w II półroczu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem