Lotniczy rebranding na antypodach

Największy przewoźnik w Ameryce Łacińskiej, LATAM Airlines Group ogłosił połączenie marek Lan i TAM w jeden podmiot o nazwie LATAM

Publikacja: 08.08.2015 12:42

Lotniczy rebranding na antypodach

Foto: Bloomberg

Do rebrandingu dochodzi w 3 lata po fuzji chilijskiej linii LAN Airlines z brazylijską TAM dzięki czemu powstała największa linia lotnicza w regionie. Jednolita nowa marka pojawi się fizycznie na samolotach i w innych miejscach od przyszłego roku, cały proces potrwa 3 lata — ogłoszono w Sao Paulo i Santiago. Do marki LATAM wejdą także filie LAN w Peru, Argentynie, Kolumbii i Ekwadorze.

Decyzja o stworzeniu jednej globalnej marki zamiast dwóch silnych krajowych ma podkreślać zwrócenie uwagi na międzynarodową turystykę, która staje się ważniejsza od skromnego popytu wewnętrznego w regionie. Brazylijska część LATAM ogłosiła w lipcu, że zmniejszy w kraju moce przewozowe o 8-10 proc., konkurencyjny przewoźnik Gol Linhas Aereas zapowiedział zmniejszenie częstotliwości lotów o 1,6 proc. w II półroczu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama