Drogowcy zmieniają zasady poruszania się samochodów ciężarowych na terenie Warszawy. Zakończenie modernizacji trasy AK wraz z Mostem Grota Roweckiego pozwalają na przepuszczenie tą trasą większej liczby największych ciężarówek o masie przekraczającej 16 ton.

W nocy z 18 na 19 października, tj. z niedzieli na poniedziałek wprowadzone zostaną nowe zasady ruchu na układzie dróg ekspresowych S2, S7 oraz S8 (Puławska – Konotopa – Marki). Obecnie ograniczenia tonażowe dla pojazdów powyżej 16 ton obowiązują na tych trasach całodobowo lub w godzinach od 6 rano do 22. Według nowych zasad zakaz poruszania się najcięższych samochodów będzie dalej obowiązywał przez cała dobę na odcinku drogi ekspresowej S2 Puławska – Warszawa Lotnisko. Z kolei na odcinku Warszawa Zachód – Marki zakaz będzie dotyczyć ruchu jedynie w godzinach szczytu komunikacyjnego, czyli w godzinach od 7 do 10 oraz pomiędzy godzinami 16 a 20. Dla pozostałych kierunków, które nie mają bezpośredniego połączenia z powstałym układem dróg ekspresowych, czyli trasami Warszawa-Gdańsk (droga krajowa nr 7), Warszawa-Ostrołęka (DK61), Warszawa-Siedlce (DK2), Warszawa-Lublin (DK17), Warszawa-Kozienice (DK79), zlecany jest przejazd dużą obwodnicą Warszawy, czyli trasami DK50 oraz DK62. Natomiast na drogach administrowanych przez miasto nadal obowiązuje ograniczenie tonażowe w godz. 7-10 i 16-20, za wyjątkiem pojazdów posiadających przepustkę C-16, wydawaną przez władze Warszawy.

Po przebudowaniu trasa AK ma w pełnym przekroju 10 pasów ruchu w obu kierunkach. W ramach całego kontraktu zostało zburzonych i odbudowanych 16 obiektów inżynierskich - 7 wiaduktów, 6 estakad i tunel pod Trasą AK wraz z przejściem dla pieszych. Wyremontowano 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych, powstało ponadto 14 nowych, nieistniejących obiektów – m.in. półtunelowe ekrany akustyczne, a także nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania.