Zwolennikiem udostępnienia sieci Poczty Polskiej (PP) rywalom, w tym InPostowi, jest regulator. Według UKE mogłoby to obniżyć ceny i poprawić jakość usług pocztowych. – Zależy mi na prawdziwej konkurencji, bo tylko taka przyniesie najlepsze korzyści dla konsumentów, a oni są tu najważniejsi. Nie widzę także potrzeby powielania infrastruktury, która może być udostępniana innym. To nieefektywne ekonomicznie – twierdzi Magdalena Gaj, prezes UKE.
Jak się okazuje, podobne oczekiwania mają Polacy. Z udostępnionych „Rzeczpospolitej" najnowszych badań MillwardBrown wynika, że 57 proc. respondentów chce, aby firmy te współpracowały w zakresie dostarczania korespondencji. Tylko co piąty badany jest przeciwny wzajemnemu korzystaniu przez operatorów pocztowych ze swojej infrastruktury i listonoszy. 59 proc. Polaków twierdzi, że otwarcie rynku pocztowego na konkurencję pozytywnie wpłynie na kondycję branży pocztowej.