Realizacja tegorocznych inwestycji na mostach kolejowych obejmuje w całym kraju 46 gruntownych modernizacji i 99 remontów. PKP w sumie utrzymuje 3395 mostów o łącznej długości ponad 132 kilometrów.
Jedną z prowadzonych inwestycji jest modernizacja mostu w Orzechowie nad Wartą na linii z Jarocina do Wrześni. Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe za prawie 16 milionów złotych odbuduje przęsła na drugim torze przeprawy. Dzięki temu pociągi pojadą tamtędy z prędkością 100 kilometrów na godzinę. Na nowej konstrukcji będzie położony tor oraz zamontowana sieć trakcyjna. Łącznie na moście ułożone będzie ponad 650 m nowego toru. Dotychczas wyremontowane zostały przyczółki oraz filary mostu. W grudniu rozpocznie się montaż nowych przęseł. Inwestycje w Wielkopolsce obejmują dwa mosty nad Wartą w Orzechowie oraz na stacji Poznań Starołęka.
W tym roku rozpoczął się remont Mostu Gdańskiego w Warszawie. Jest częścią prac na warszawskim węźle kolejowym, które mają zwiększyć przepustowość linii na czas remontu trasy średnicowej. Wymiana torów i wzmocnienie konstrukcji pozwolą na zwiększenie prędkości jazdy pociągów na moście w Regalicy w Szczecinie, jedynym w Polsce kolejowym moście zwodzonym. Przedsięwzięcie ma kluczowe znaczenie dla ruchu towarowego z południa Polski do portu w Świnoujściu. Podobne efekty przyniesie remont mostu w Poznaniu Starołęce. Przejadą nim towary ze Śląska do portów nad Bałtykiem. Na Lubelszczyźnie ważne znaczenie dla przewozu ładunków ma remont mostu na linii nr 68 Lublin – Przeworsk.
Prócz remontów kolej buduje także nowe przeprawy w miejscu starych, które są rozbierane. Jedną z nich jest nowy most przez Nysę Łużycką na dolnośląskim odcinku linii E 30, mający połączyć Polskę z Niemcami. Zapewni możliwość transportu cięższych ładunków. Będzie miał 160 metrów i będzie o 23 metry dłuższy od poprzednika. Pociągi mają jechać po dwóch torach z prędkością 120 kilometrów na godzinę, dwa razy szybciej niż dotychczas. Linia będzie zelektryfikowana.
Ważnym przedsięwzięciem jest także finalizowana budowa nowego mostu przez Martwą Wisłę prowadzona w ramach modernizacji linii kolejowej Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny. Dzięki niemu liczba dojeżdżających do portu pociągów zwiększy się sześciokrotnie. Konstrukcja mostu została oparta na dwóch przyczółkach bez podpór pośrednich. Dzięki temu statki zyskały czterokrotnie większą szerokość toru - do 50 metrów. Bezpieczeństwo żeglug zwiększyła też wysokość nowej konstrukcji, podniesionej do przeszło 21 metrów. Jego budowa kosztowała 38 mln zł.