Reklama

Producenci elektrycznych autobusów chcą jednej wtyczki

Producenci elektrycznych autobusów chcą ujednolicić system ładowania. Firmy Volvo, Solaris, Irizar oraz VDL ustalili, że do ich ładowania wykorzystywana będzie infrastruktura dostarczana przez ABB, Heliox oraz Siemens.

Aktualizacja: 22.03.2016 18:56 Publikacja: 22.03.2016 18:47

Producenci elektrycznych autobusów chcą jednej wtyczki

Foto: materiały prasowe

Celem jest stworzenie jednolitego interfejsu ładowania dla wszystkich autobusów elektrycznych oraz ułatwienie wprowadzenia systemu autobusów elektrycznych w europejskich miastach.

Europejscy producenci wraz z dostawcami systemów ładowania zdecydowali się na otwartą i dobrowolną współpracę, by powiększyć rynek tego typu napędów. Jednolite interfejsy w systemach zasilania zostaną otwarte dla wszystkich firm obecnych na rynku i będą wykorzystywane do szybkiego ładowania elektrycznych autobusów na końcowych przystankach oraz w nocy. Według prezesa Volvo Buses we Wrocławiu, Hakan Agnevalla, europejskie miasta mają teraz pewność, że różne systemy będą ze sobą współpracować, co pozwoli uniknąć problemu z brakiem zgodności. - Uzgodniliśmy wstępne warunki dla przyspieszenia przejścia miast na systemy autobusów elektrycznych - powiedział Agnevall.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama