Producenci elektrycznych autobusów chcą jednej wtyczki

Producenci elektrycznych autobusów chcą ujednolicić system ładowania. Firmy Volvo, Solaris, Irizar oraz VDL ustalili, że do ich ładowania wykorzystywana będzie infrastruktura dostarczana przez ABB, Heliox oraz Siemens.

Aktualizacja: 22.03.2016 18:56 Publikacja: 22.03.2016 18:47

Producenci elektrycznych autobusów chcą jednej wtyczki

Foto: materiały prasowe

Celem jest stworzenie jednolitego interfejsu ładowania dla wszystkich autobusów elektrycznych oraz ułatwienie wprowadzenia systemu autobusów elektrycznych w europejskich miastach.

Europejscy producenci wraz z dostawcami systemów ładowania zdecydowali się na otwartą i dobrowolną współpracę, by powiększyć rynek tego typu napędów. Jednolite interfejsy w systemach zasilania zostaną otwarte dla wszystkich firm obecnych na rynku i będą wykorzystywane do szybkiego ładowania elektrycznych autobusów na końcowych przystankach oraz w nocy. Według prezesa Volvo Buses we Wrocławiu, Hakan Agnevalla, europejskie miasta mają teraz pewność, że różne systemy będą ze sobą współpracować, co pozwoli uniknąć problemu z brakiem zgodności. - Uzgodniliśmy wstępne warunki dla przyspieszenia przejścia miast na systemy autobusów elektrycznych - powiedział Agnevall.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Tańszy przejazd koleją do Niemiec. PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę na Euro 2024
Transport
Drugie podejście Gdyni do agroportu. Chętna KGS. Mamy też odpowiedź Viterry
Transport
Przewoźnicy liczą na ożywienie
Transport
Agroportów nie będzie. Utracona szansa na sukces Polski
Transport
Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin: Modlin nie dał się zagłodzić