Producenci elektrycznych autobusów chcą jednej wtyczki

Producenci elektrycznych autobusów chcą ujednolicić system ładowania. Firmy Volvo, Solaris, Irizar oraz VDL ustalili, że do ich ładowania wykorzystywana będzie infrastruktura dostarczana przez ABB, Heliox oraz Siemens.

Aktualizacja: 22.03.2016 18:56 Publikacja: 22.03.2016 18:47

Producenci elektrycznych autobusów chcą jednej wtyczki

Foto: materiały prasowe

Celem jest stworzenie jednolitego interfejsu ładowania dla wszystkich autobusów elektrycznych oraz ułatwienie wprowadzenia systemu autobusów elektrycznych w europejskich miastach.

Europejscy producenci wraz z dostawcami systemów ładowania zdecydowali się na otwartą i dobrowolną współpracę, by powiększyć rynek tego typu napędów. Jednolite interfejsy w systemach zasilania zostaną otwarte dla wszystkich firm obecnych na rynku i będą wykorzystywane do szybkiego ładowania elektrycznych autobusów na końcowych przystankach oraz w nocy. Według prezesa Volvo Buses we Wrocławiu, Hakan Agnevalla, europejskie miasta mają teraz pewność, że różne systemy będą ze sobą współpracować, co pozwoli uniknąć problemu z brakiem zgodności. - Uzgodniliśmy wstępne warunki dla przyspieszenia przejścia miast na systemy autobusów elektrycznych - powiedział Agnevall.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Wokół Warszawy powstanie nowa obwodnica
Transport
Chińczycy nie chcą boeingów? Rosjanie chętnie je kupią. I mają pomysł za co
Transport
Lyft wchodzi do Polski. Rywal Ubera przejmuje FreeNow
Transport
Boeing ofiarą wojny handlowej Trumpa. Chińczycy nie odbiorą zamówionych samolotów
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Transport
CPK ogłosi w tym roku przetargi warte 30 mld zł