Enter Air odporny na kryzys. Nie boi się drogiego paliwa

W czasie, gdy inne linie narzekają na drogie paliwo, konkurencję, tłok na europejskim niebie i uziemienie B737 MAX, Enter Air zwiększa przychody i zysk.

Aktualizacja: 01.10.2019 13:01 Publikacja: 01.10.2019 12:43

Enter Air odporny na kryzys. Nie boi się drogiego paliwa

Foto: materiały prasowe

W I półroczu 2019 polska linia czarterowa zwiększyła przychody o 29,2 proc. do 633 mln złotych, wypracowała 81,9 mln złotych zysku operacyjnego i może pochwalić się 44,9 mln złotych zysku netto. A wiosną 2019 Enter rozpoczął działalność na rynku szwajcarskim przejmując 40 proc. tamtejszego przewoźnika Chair.

— Mamy za sobą kolejny rekordowo dobry okres, a wyniki Enter Air wyróżniają się na tle branży w Europie. Wzrost przychodów był konsekwencją zwiększonego popytu na nasze usługi wywołanego wzrostem rynku oraz słabą kondycją konkurencji. Udało nam się także poprawić efektywność dzięki naszemu nowoczesnemu modelowi działania, który przy rosnącej skali daje nam elastyczność pozwalającą na coraz lepsze wykorzystanie zasobów — tak tłumaczył wzrost przychodów i zysku Grzegorz Polaniecki, członek zarządu EnterAir.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach