Solaris może być numerem jeden w Europie

Polski producent autobusów, Solaris z Bolechowa pod Poznaniem, startuje w konkursie o tytuł europejskiego autobusu roku.

Publikacja: 30.05.2016 18:40

Solaris może być numerem jeden w Europie

Foto: materiały prasowe

- Do Bus Euro Test 2016 zgłosiliśmy innowacyjny autobus z napędem elektrycznym – mówi Andreas Strecker, prezes Solaris Bus & Coach.

Nowy Solaris Urbino 12 electric, który będzie podlegać ocenie członków jury z 20 państw, jest wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh. Mogą one być ładowane z wykorzystaniem pantografu, np. podczas postoju na przystankach, lub poprzez złącze plug-in z ładowarki na terenie zajezdni. Dzięki temu zasięg elektrycznego Urbino, jest w praktyce nieograniczony. Solaris dostarczył już takie pojazdy m.in. do Barcelony, Berlina czy Hamburga, a w Polsce do Inowrocławia, Jaworzna, Krakowa, Ostrołęki oraz Warszawy.

Tegoroczna edycja konkursu Bus of The Year jest kolejną, w której bierze udział polski producent. Poprzednio, w 2004 roku, w Bus Euro Test rywalizował Solaris Urbino III generacji z silnikiem spalinowym. Wówczas do wygranej zabrakło zaledwie jednego punktu.

- Myślę, że po ponad 10 latach udowodniliśmy, że autobusy naszej marki są dojrzałym, a jednocześnie niezwykle innowacyjnym produktem – mówi Strecker.

Tegoroczna edycja Bus Euro Test odbywa się w Brukseli. Do rywalizacji zostało zaproszonych sześciu producentów, w tym Solaris. Konkurs organizowany jest co dwa lata. Za każdym razem gospodarzem jest inny członek jury. Organizatorem przedsięwzięcia jest ACE (Association of Commercial Vehicle Editors), czyli stowarzyszenie europejskich wydawców czasopism branży pojazdów użytkowych, w tym autobusów.

Solaris jest europejskim liderem w rozwoju innowacyjnych pojazdów z napędem elektrycznym. Od 2001 roku produkuje trolejbusy, a od roku 2011 autobusy bateryjne. - Autobusy elektryczne są przyszłością komunikacji miejskiej. Z pewnością nie zastąpią całkowicie innych pojazdów stosowanych w transporcie publicznym, ale są ich doskonałym bezemisyjnym i niezwykle cichym dopełnieniem – twierdzi Strecker.

Producent z Bolechowa wypracował w 2015 roku rekordowe przychody w wysokości 1,7 miliarda złotych. W Polsce już trzynasty rok z rzędu został liderem rynku niskopodłogowych autobusów miejskich, sprzedając 333 pojazdy. Do zagranicznych odbiorców trafiło z kolei łącznie 946 Solarisów, co daje trzy czwarte udziału eksportu w ogólnej strukturze sprzedaży. W ub. roku firma zaczęła prace nad budową pierwszego dwuprzegubowego autobusu elektrycznego z wodorowym ogniwem paliwowym. Projekt takiego autobusu mega o długości ponad dwudziestu metrów realizowany jest w konsorcjum utworzonym wspólnie z Politechnikami Poznańską i Warszawską. Przedsięwzięcie uzyskało wsparcie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu InnoTech.

- Do Bus Euro Test 2016 zgłosiliśmy innowacyjny autobus z napędem elektrycznym – mówi Andreas Strecker, prezes Solaris Bus & Coach.

Nowy Solaris Urbino 12 electric, który będzie podlegać ocenie członków jury z 20 państw, jest wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh. Mogą one być ładowane z wykorzystaniem pantografu, np. podczas postoju na przystankach, lub poprzez złącze plug-in z ładowarki na terenie zajezdni. Dzięki temu zasięg elektrycznego Urbino, jest w praktyce nieograniczony. Solaris dostarczył już takie pojazdy m.in. do Barcelony, Berlina czy Hamburga, a w Polsce do Inowrocławia, Jaworzna, Krakowa, Ostrołęki oraz Warszawy.

Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Transport
Polskie firmy apelują do Donalda Tuska: nie porzucajcie projektu CPK
Transport
Smartwings na celowniku LOT-u. Zdrowa linia z trudną przeszłością
Transport
Tak Unia Europejska zmieniła transport w Polsce
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił