To jedyna dobra wiadomość dotycząca narodowej włoskiej linii lotniczej, bo grupa infrastruktury Atlantia skierowała do ministra rozwoju gospodarczego Stefano Patuanellego pismo, w którym domaga się zgody na radykalne zmiany w planie ratunkowym Alitalii, aby mogła w nim uczestniczyć.
Czytaj także: Premier Włoch chce więcej Delty w Alitalii
Atlantia walczyła od dawna z Deltą o wpływy w konsorcjum ratunkowym organizowanym przez państwową kolej Ferrovie dello Stato (FS), ale widząc zdecydowany opór Amerykanów postanowiła zwrócić się bezpośrednio do ministra licząc na skuteczność jego interwencji. Atlantia jest skłonna współpracować z Deltą, ale uważa, że przygotowany plan przemysłowy dla Alitalii jest nie do wykonania. Obecny przewiduje objęcie przez FS i Atlantię po 36,5 proc. i zainwestowanie po 365 mln euro, na skarb państwa przypadłoby 15 proc. i wkład w postaci kredytu pomostowego 150 mln euro.
Sytuacja skomplikowała się, bo FS ma 15 października przedstawić rządowi wiążącą ostateczną propozycję uratowania linii lotniczej - informuje "Corriere". Termin ten odraczano 6 razy.