Wartość inwestycji, która potrwa do końca listopada 2017 r., to 37,5 mln zł. Miasto liczy, że 80 proc. tej kwoty będzie pochodziło ze wsparcia unijnego.
Obwodnica północno-zachodnia Płocka to strategiczna dla tego miasta trasa, której zadaniem jest m.in. wyprowadzenie poza aglomerację transportu ciężkiego, w tym z substancjami niebezpiecznymi, które przewożone są do i z zakładu głównego PKN Orlen, największego kompleksu rafineryjno-petrochemicznego w kraju.
„To bardzo ważna, kluczowa inwestycja z punktu widzenia rozwoju Płocka. Z jednej strony to udrożnienie miasta i odciążenie jego centrum z ruchu samochodowego ciężkich pojazdów, zwłaszcza z ładunkami niebezpiecznymi. Drugim elementem, dzięki poprawie komunikacji, jest otwarcie nowych terenów inwestycyjnych, które wokół tej obwodnicy będą mogły powstawać" - podkreślił na konferencji prasowej prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.
Skanska, jako wykonawca drugiego odcinka płockiej obwodnicy, została wybrana w ogłoszonym jeszcze w kwietniu przetargu – oferty zgłosiło w nim 13 podmiotów, a do drugiego etapu przeszło 7.
„Doświadczenie naszej firmy pozwala na zrealizowanie tego zadania w najbardziej optymalnych rozwiązaniach. Oczywiście deklarujemy (wyznaczony – PAP) termin realizacji tej inwestycji" - oświadczył Sławomir Gappa, dyrektor zespołu projektów Skanska.