Reklama
Rozwiń

Więcej niż kryzys w Boeingu. Czy to już jest Maxgate?

Tuż po katastrofie samolotu Ethiopian Airlines prezydent USA, Donald Trump przekonywał, że B737 MAX jest maszyną tak skomplikowaną, że trzeba mieć wyższe studia, by ją pilotować. Teraz wiadomo, że wina za obydwie katastrofy Ethiopiana i wcześniejsza – indonezyjskiego Lion Air leży całkowicie po stronie Boeinga.

Aktualizacja: 19.10.2019 17:37 Publikacja: 19.10.2019 17:05

Więcej niż kryzys w Boeingu. Czy to już jest Maxgate?

Foto: AFP

Amerykańscy kongresmeni domagają się w tej sytuacji głębokich zmian w zarządzie koncernu, oraz przebudowania procesu certyfikacji maszyn. To efekt przekazania Kongresowi USA przez FAA w ostatni piątek, 18 października wewnętrznej korespondencji w Boeingu dotyczącej właśnie B737 MAX. Jak poinformował demokratyczny kongresmen Peter DeFazio wynika z niej, że Boeing niewystarczająco i z opóźnieniem informował Federalną Agencję Lotnictwa (FAA) o problemach, jakie występowały z systemem MCAS, a które doprowadziły do obu katastrof w których zginęło 346 osób. FAA ze swojej strony podała, że otrzymała te kluczowe informacje z kilkumiesięcznym opóźnieniem i dopiero wtedy zwróciła się do Boeinga o ujawnienie wszystkich szczegółów dotyczących nieprawidłowości funkcjonowania MCAS. —Tutaj nie chodzi o to, że jeden człowiek popełnił błąd. Nie mogą go po prostu powiesić i powiedzieć, że był odpowiedzialny za całe to nieszczęście. Tu chodzi o kulturę korporacyjną i nie sądzę, że całą sytuację można uporządkować w sytuacji, kiedy ludzie, którzy są jej częścią nadal są w firmie.— mówił DeFazio Reuterowi.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów
Transport
Rusza modernizacja Okęcia. Przebudowa lotniska będzie kosztowała mniej niż planowano
Transport
PKP Cargo złożyło do sądu plan restrukturyzacyjny