Reklama

Więcej niż kryzys w Boeingu. Czy to już jest Maxgate?

Tuż po katastrofie samolotu Ethiopian Airlines prezydent USA, Donald Trump przekonywał, że B737 MAX jest maszyną tak skomplikowaną, że trzeba mieć wyższe studia, by ją pilotować. Teraz wiadomo, że wina za obydwie katastrofy Ethiopiana i wcześniejsza – indonezyjskiego Lion Air leży całkowicie po stronie Boeinga.

Aktualizacja: 19.10.2019 17:37 Publikacja: 19.10.2019 17:05

Więcej niż kryzys w Boeingu. Czy to już jest Maxgate?

Foto: AFP

Amerykańscy kongresmeni domagają się w tej sytuacji głębokich zmian w zarządzie koncernu, oraz przebudowania procesu certyfikacji maszyn. To efekt przekazania Kongresowi USA przez FAA w ostatni piątek, 18 października wewnętrznej korespondencji w Boeingu dotyczącej właśnie B737 MAX. Jak poinformował demokratyczny kongresmen Peter DeFazio wynika z niej, że Boeing niewystarczająco i z opóźnieniem informował Federalną Agencję Lotnictwa (FAA) o problemach, jakie występowały z systemem MCAS, a które doprowadziły do obu katastrof w których zginęło 346 osób. FAA ze swojej strony podała, że otrzymała te kluczowe informacje z kilkumiesięcznym opóźnieniem i dopiero wtedy zwróciła się do Boeinga o ujawnienie wszystkich szczegółów dotyczących nieprawidłowości funkcjonowania MCAS. —Tutaj nie chodzi o to, że jeden człowiek popełnił błąd. Nie mogą go po prostu powiesić i powiedzieć, że był odpowiedzialny za całe to nieszczęście. Tu chodzi o kulturę korporacyjną i nie sądzę, że całą sytuację można uporządkować w sytuacji, kiedy ludzie, którzy są jej częścią nadal są w firmie.— mówił DeFazio Reuterowi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama