Organizacja reprezentująca większość tej kategorii zawodowej poinformowała na zakończenie konsultacji z zainteresowanymi, że jej kierownictwo ma ustosunkować się do tej propozycji w środę. "Piloci nie zaakceptują stworzenia zagrożenia dla firmy, dyrekcja powinna udzielić licznych gwarancji" - uprzedzono w komunikacie.
SNPL uważa ponadto, że będzie niewątpliwie konieczne wznowienie dyskusji z dyrekcją dla "znalezienia kompromisu możliwego do przyjęcia przez wszystkich, korzystnego dla Air France, który zostanie następnie poddany pod głosowanie członków".
Projekt umowy przedstawiany dotychczas przewiduje utworzenie nowej filii o niższych kosztach o roboczej nazwie Boost, obsługującej krótkie i średnie trasy, na których AF ponosiła dotąd straty. Filia miałaby flotę 18 samolotów średniego zasięgu i 10 dalekiego, zatrudniałaby pilotów Air France według reguł stosowanych przez przewoźnika z jego siatką wynagrodzeń. Jedynym nowym elementem byłoby zwiększenie czasu pracy pilotów o 1,5 proc.
Utworzenie nowej linii jest jednym z zasadniczych punktów programu zwiększenia rentowności przewoźnika Trust Together, opracowanego przez prezesa Jean-Marca Janaillaca. Od środy piloci i dyrekcja Air France przystąpią do omawiania globalnego planu ożywienia działalności.