Aktualizacja: 03.05.2017 14:51 Publikacja: 03.05.2017 14:34
Foto: Bloomberg
Włosi liczą na to, że ostatecznie linią zainteresuje się któraś z wielkich europejskich grup lotniczych — Air France/KLM, które kiedyś przymierzały się do takiej transakcji, Lufthansę, która już współpracuje z arabskimi linia Etihad, właścicielem 49 proc. akcji Alitalii i wreszcie International Airlines Group (IAG). Ale w tym ostatnim przypadku sprawa jest bardziej skomplikowana, bo w IAG w skład których wchodzą m.in Iberia i Aer Lingus, wiodącymi udziałowcami są katarskie linie Qatar Airways oraz British Airways, które w ciągu dwóch lat przestaną być unijnym przewoźnikiem. Według unijnego prawa inwestor spoza UE nie może mieć w unijnym przewoźniku więcej, niż 49 proc. udziałów. Etihad ze swojej strony zapowiedział, że nie może być mowy o jakimkolwiek nowym dofinansowaniu po tym, jak włożył w restrukturyzację Alitalii prawie 2 mld euro. — Wydaje mi się, że będzie tu potrzebny jeszcze jeden przewoźnik — mówił minister przemysłu Włoch, Carlo Caneda.
Nie takich informacji oczekiwali klienci Boeinga. —Dopiero w 2030 roku Boeing będzie w stanie nadążyć z terminowymi dostawami samolotów — ocenia Gediminas Ziemelis, prezes firmy leasingowej Avia Solutions Group.
Sean Duffy, szef Departamentu Transportu USA powierzył Elonowi Muskowi szybkie wprowadzenie porządków w amerykańskim systemie kontroli lotów.
Pożegnalne sankcje Joe Bidena na eksport rosyjskiej ropy będą mieć bardziej długotrwały wpływ na spadek zysków Kremla niż poprzednie restrykcje. Sankcje dotyczą bowiem tankowców, które w zeszłym roku regularnie i bez przeszkód dostarczyły około połowy rosyjskiej ropy. Teraz brakuje tankowców, co już zwiększyło Rosjanom koszty transportu prawie 1,5-krotnie.
PKP Intercity kupuje nowe i modernizuje już posiadane składy, by odciągnąć podróżnych od samochodów. Jednak dla poprawienia atrakcyjności kolei konieczne jest przyspieszenie modernizacji infrastruktury.
Żarty się skończyły. Dania zaostrza kontrole starych tankowców przewożących rosyjską ropę naftową przez swoje cieśniny, bez wymaganych prawem ubezpieczeń i po cenach łamiących sankcje. Kto kontroli nie przejdzie, zostanie zawrócony do macierzystego portu. Kreml już grozi Danii.
Nie takich informacji oczekiwali klienci Boeinga. —Dopiero w 2030 roku Boeing będzie w stanie nadążyć z terminowymi dostawami samolotów — ocenia Gediminas Ziemelis, prezes firmy leasingowej Avia Solutions Group.
Kolejarze przygotowują plan budowy zintegrowanej sieci kolejowej. Będzie to odpowiednik wieloletniego planu budowy dróg krajowych, który powiązał inwestycje szosowe w jedną spójną sieć. Warszawska linia średnicowa do rozbudowy.
Operatorzy kolejowi i spedycje uruchamiają coraz więcej intermodalnych połączeń między Polską i Holandią.
Główną różnicą pomiędzy klasycznymi i sektorowymi zamówieniami są progi, od których stosuje się reżim prawa zamówień publicznych.
Zwykły serwis pokładowy, który polega na ewentualnym podgrzaniu i serwowaniu gotowych dań pasażerom samolotu, ma zbyt wąski charakter, żeby uznać go za usługę objętą zerową stawką VAT.
Deweloper CTP wybuduje pod Poznaniem park biznesowy o powierzchni ponad 50 tys. mkw.
Stołeczni policjanci zatrzymali mężczyznę, podejrzanego o ostrzelanie autobusu w Warszawie. To 36-letni obywatel Polski, w przeszłości notowany w związku ze znieważeniami i posiadaniem narkotyków.
Dopiero za dwa lata ma wejść w życie elektroniczny list przewozowy e-CMR, opóźnione są prace legislacyjne, wiele pracy przed administracjami krajów i przewoźnikami.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas