Aktualizacja: 05.06.2017 06:14 Publikacja: 04.06.2017 19:33
2 zdjęcia
ZobaczFoto: Fotolia.com
Najlepsze lokalizacje w tzw. miejscach obsługi podróżnych (MOP) są wydzierżawione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w całości właścicielom stacji paliw. Dlatego prywatni inwestorzy, startujący w tym biznesie – tacy jak np. Greenway Infrastructure Poland – muszą dogadać się w firmami sprzedającymi paliwa tradycyjne przy autostradach i drogach szybkiego ruchu (podział rynku w grafice).
– Rozmawiamy z dużymi firmami paliwowymi, zarówno krajowymi, jak i zagranicznymi, o możliwości strategicznego partnerstwa w atrakcyjnych lokalizacjach. Zależy nam zwłaszcza na dostępie do MOP w kategorii II i III z już wybudowanymi stacjami paliw konwencjonalnych, a także restauracjami szybkiej obsługi, gdzie podczas ładowania można spędzić czas – precyzuje Rafał Czyżewski, prezes Greenway. Przyznaje jednak, że plany budowy własnych punktów ładowania przez owe firmy mogą potencjalnie stanowić problem dla ewentualnej współpracy. – Toczące się rozmowy są na razie na wstępnym etapie, więc nie jesteśmy w stanie powiedzieć, jaki będzie ich finał i kiedy on nastąpi – zastrzega Czyżewski.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Brak kontroli na rumuńskich i bułgarskich granicach usprawni działanie sieci drobnicowych, na czym skorzysta także Grecja. Przywracane są jednak kontrole na granicach Niemiec i Holandii.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Przewoźnicy liczą, że rząd zgodzi się na zmiany zasad wyliczania wynagrodzeń kierowców i składek ZUS oraz pozwoli wliczyć diety i delegacje w koszty.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Polscy przedsiębiorcy domagają się nowych zasada wynagradzania kierowców, wprowadzone dwa lata temu są zbyt kosztowne.
Rolnicza blokada przejścia samochodowego w Medyce jest zawieszona, ale i tak na kolej trafia coraz więcej ładunków. Cały czas kolejarze tracą dużo czasu na przejściach granicznych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas