Hybrydowy samolot pasażerski w 2022 r.?

Firma startup z okolic Seattle, Zunum Aero wspierana przez Boeinga i JetBlue Airways zamierza wprowadzić do 2022 r. na rynek mały hybrydowy elektryczny samolot pasażerski, który zasadniczo zmniejszy koszty i czas podróży do 1000 mil (1600 km)

Aktualizacja: 06.10.2017 14:32 Publikacja: 06.10.2017 14:11

Hybrydowy samolot pasażerski w 2022 r.?

Foto: Bloomberg

Pierwsza z kilku takich maszyn z dwoma silnikami elektrycznymi będzie zabierać do 12 pasażerów. Energię będzie czerpać z baterii produkowanych do pojazdów przez Teslę i Panasonica. Dodatkowy silnik na paliwo lotnicze i generator prądu zapewnią zasięg 700 mil. Obecna technologia baterii może zapewnić energię na przelecenie ok. 100 mil, więc silnik spalinowy wytworzy energię pozwalającą osiągać większy zasięg — poinformował współzałożyciel i główny inżynier w firmie Kirkland ze stanu Waszyngton, Matt Knap. Pod koniec następnej dekady pojawi się większy samolot na 50 miejsc, a zasięg obu wersji wzrośnie do ok. 1000 mil wraz z ulepszaniem technologii baterii — dodał.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Transport
Rosja nie chce taksówek z Zachodu. A taksówkarze – ze wschodu
Transport
Pięć awaryjnych lądowań w Rosji w ciągu tygodnia
Transport
Już przeszło miliard zł na nowe pociągi otrzymało PKP Intercity
Transport
PKP Cargo sprzeda część majątku
Transport
Tak powstawała flota cieni. Zarobili i Rosjanie, i pośrednicy z Wysp Brytyjskich