Hybrydowy samolot pasażerski w 2022 r.?

Firma startup z okolic Seattle, Zunum Aero wspierana przez Boeinga i JetBlue Airways zamierza wprowadzić do 2022 r. na rynek mały hybrydowy elektryczny samolot pasażerski, który zasadniczo zmniejszy koszty i czas podróży do 1000 mil (1600 km)

Aktualizacja: 06.10.2017 14:32 Publikacja: 06.10.2017 14:11

Hybrydowy samolot pasażerski w 2022 r.?

Foto: Bloomberg

Pierwsza z kilku takich maszyn z dwoma silnikami elektrycznymi będzie zabierać do 12 pasażerów. Energię będzie czerpać z baterii produkowanych do pojazdów przez Teslę i Panasonica. Dodatkowy silnik na paliwo lotnicze i generator prądu zapewnią zasięg 700 mil. Obecna technologia baterii może zapewnić energię na przelecenie ok. 100 mil, więc silnik spalinowy wytworzy energię pozwalającą osiągać większy zasięg — poinformował współzałożyciel i główny inżynier w firmie Kirkland ze stanu Waszyngton, Matt Knap. Pod koniec następnej dekady pojawi się większy samolot na 50 miejsc, a zasięg obu wersji wzrośnie do ok. 1000 mil wraz z ulepszaniem technologii baterii — dodał.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach