To fragmenty trasy od węzła Szczepanowice do węzła Widoma oraz od węzła Widoma do Krakowa. W czwartek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na te inwestycje. W sumie na oba odcinki złożonych zostało szesnaście ofert.
Do zaprojektowania i budowy odcinka II węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma przymierzało się 5 firm. Najniższą cenę zaproponowała Mota- Engil Central Europe - ponad 508,2 mln. Najwyższą zaoferował Berger Bau - prawie 723,4 mln zł. Wszystkie firmy zaproponowały termin realizacji 34 miesiące, z gwarancją jakości na 10 lat.
Na projekt i budowę odcinka węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) złożyło oferty 11 potencjalnych wykonawców. Wszyscy zaproponowali 10 lat gwarancji i realizację zamówienia w 34 miesiące. Najniższą cenę ponad 1,22 mld zł wystawiła włoska firma Impresa Pizzarotti, najwyższą – prawie 1,5 mld zł zaoferowało konsorcjum firm Gulermak z Turcji i Przedsiębiorstwa Robót Mostowych „Mosty-Łódź". Zanim zostaną wybrani wykonawcy wszystkie oferty mają być jeszcze przeanalizowane.
55,6 kilometrowy odcinek S7 został podzielony na trzy części.
Pierwszy odcinek prowadzi od granicy województwa świętokrzyskiego do węzła Szczepanowice (bez węzła) i liczy ok. 23,3 km. Pozostałe dwa odcinki - od węzła Szczepanowice do węzła Widoma oraz od węzła Widoma do Krakowa liczą odpowiednio 14 oraz 18,3 km. Zakres prac obejmuje m.in. budowę drogi ekspresowej S7, węzłów drogowych łączących trasę z istniejącym układem komunikacyjnym, budowę obiektów inżynierskich, elementów odwodnienia, dróg dojazdowych, a także urządzeń bezpieczeństwa ruchu.