W jej choreografii zobaczymy „Tempo 76” Centre Chorégraphique National de Montpellier Languedoc-Roussillon. Spektakl miał premierę w 2007 roku. Monnier zajmuje się w nim problemem synchronizacji ruchu. Na pokrytej trawą scenie dziewięciu tancerzy wykonuje ściśle określoną serię gestów do muzyki György Ligetiego. Pokaz 4 i 5 listopada w Teatrze Wielkim.
Na Rozdrożu widzowie poznają też formację Universal Law of Impermanence. To artyści pracujący pod kierunkiem Kai Kołodziejczyk, która rozpoczynała swoją drogę artystyczną w Warszawie („Brith Out...” 24 i 25 listopada, CSW).
Co roku Janusz Marek – kurator Rozdroża – podkreśla, że to festiwal w pełni autorski. I słusznie, bo to dzięki niemu ta impreza ma tak jasno określony cel – edukuje i przypomina prace, które wpłynęły na rozwój tańca. Każdej jesieni spotykamy się więc z legendami ze świata ruchu, a najczęściej są to zespoły, których nigdy wcześniej nie mogliśmy na żywo oglądać w Polsce.
Także Monnier, pracująca obecnie jako dyrektor narodowego centrum choreograficznego w Montpellier, przyjeżdża do nas pierwszy raz. Ciekawi świata nie powinni opuścić jej spektaklu.