Super Bowl XLVIII, finałowy mecz ligi futbolu amerykańskiego, odbędzie się 2 lutego przyszłego roku na stadionie w East Rutherford w pobliżu Nowego Jorku.

Wśród firm, które jako pierwsze zapewniły sobie możliwość emisji reklam w trakcie meczu są m.in.: kampania piwowarska Anheuser-Busch, Pepsi, Doritos i Mars. Spoty w najdroższym czasie antenowym wykupiła też firma Danone, która chce rozreklamować w USA swoje jogurty z serii Oikos oraz GoDaddy, firma hostingowa, prowadzącą również rejestrację domen internetowych. Za reklamy zapłacili także producenci samochodów:  Hyundai, Jaguar oraz General Motors, który zapowiedział, że główną reklamowaną marką będzie Chevrolet.

Tradycyjnie prawa do transmisji finału posiada telewizja NBC.

Przyszłoroczny Super Bowl będzie najdroższy w historii. Organizacja imprezy pochłonie 70 mln dolarów.

Najlepsze miejsca na stadionie w East Rutherford kosztować będą 2,6 tys. dolarów za sztukę, czyli ponad 1 tys. więcej niż w zeszłym roku. Najtańszy bilet można kupić za 500 dolarów. MetLife Stadium może pomieścić 82 tys. widzów. Na czas meczu około 5 tys. miejsc zostanie jednak usuniętych by zyskać dodatkową przestrzeń dla mediów i ochrony.

W ubiegłym sezonie proces sprzedaży  reklam przez telewizję CBS (transmisjami z Super Bowl dzielą się rotacyjnie cztery sieci – ABC, NBC, CBS i Fox) trwał cały miesiąc dłużej.

Zeszłoroczny finał Super Bowl obejrzało 108,7 mln widzów.