Imię Mohammed odnotowało skok z 27. pozycji, którą zajmowało w podobnej ankiecie przeprowadzonej w ubiegłym roku.
Zdaniem autorów badania wyniki pokazują, że najsilniej na wybór imienia dla dziecka na rodziców wpływają media. Z drugiej strony, pojawienie się na wysokich miejscach ankiety coraz większej liczby imion arabskich (a nawet hinduskiego imienia chłopięcego Aarav w pierwszej 100), świadczy o tym, że coraz mniej jednorodne jest społeczeństwo Wysp.
Wciąż bardzo popularne w Wielkiej Brytanii są imiona David i Victoria, do czego przyczynili się popularni i często obecni w mediach Beckhamowie, a imiona ich dzieci = Harper, Romeo i Cruz są nadawane o kilkadziesiąt procent częściej niż w ubiegłym roku.
Jednocześnie tracą na popularności imiona przebrzmiałych gwiazdek. Popularna jeszcze niedawno Miley Cyrus, której imię przodowało w rankingach, od czasu, gdy zaczęła się kojarzyć z ekscesami, spadło w rankingach na dalekie miejsce.
Zauważono także, że imiona nadawane dzieciom z rodziny królewskiej powoli, ale systematycznie tracą na popularności. Imię George, które otrzymał pierworodny syn Williama i Catherine, wypadło już z pierwszej dziesiątki i zajmuje 13. miejsce.