Reklama

Jak walczyć z ekstremizmem?

Rząd Wielkiej Brytanii ujawnia nowy plan skierowany wobec fali ekstremizmu.

Publikacja: 18.10.2015 16:59

Jak walczyć z ekstremizmem?

Foto: AFP

Premier David Cameron poinformował dzisiaj o nowej puli środków, które zostaną przeznaczone na walkę z rekrutacją nowych członków islamskiego ekstremizmu. Wielka Brytania oraz praktyczne wszystkie kraje Zachodu notują coraz większe zainteresowanie wśród ludzi młodych ideologią sączoną przez osoby rekrutujące do szeregów Państwa Islamskiego.

 

Budżet planu mającego na celu zwalczanie tej niekorzystnej nierównowagi sił - niezmiernie trudno walczyć z rekrutacją prowadzoną asymetrycznie i partyzanci,  podobnie jak działania terrorystów - ma sięgać 5 mln funtów. Wsparcie dostaną lokalne inicjatywy, kampanie oraz organizacje charytatywne, które przeciwstawią się radykalizacji w swoich środowiskach.

 

Cameron podkreślił wagę czujności wobec ekstremizmu, tak by używany przez niego język był jak najszybciej demaskowany i by nie przyciągał kolejnych zwolenników. Porównał walkę z tym zjawiskiem do odcięcia dopływu tlenu do nasienia nienawiści kiełkującego na razie bez ograniczeń w ludzkich umysłach.

Reklama
Reklama

 

Badanie przeprowadzone w ostatnim czasie przez brytyjską Fundację Quilliama informowało, iż Państwo Islamskie z ogromną determinacją produkuje każdego dnia 38 wysokiej jakości materiałów propagandowych nie tylko wypaczających prawdziwy sens islamu, ale także szerzących ideologię ekstremizmu. Materiały regularnie docierają do masy internautów za pośrednictwem sieci społecznościowych.

Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1393
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1392
Świat
„Rzecz w tym”: Kamil Frymark: Podręczniki szkolne to najlepszy przykład wdrażania niemieckiej polityki historycznej
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1391
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1388
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama