Reklama

Węgry: Reklamy Coca-Coli demoralizują dzieci. Zdaniem władz

Węgierski Urząd Ochrony Konsumenta zakazał dalszego używania plakatów reklamowych Coca-Coli, na których znajdowały się wspólnie pijące ten napój jednopłciowe pary.

Aktualizacja: 16.10.2019 11:45 Publikacja: 16.10.2019 11:26

Węgry: Reklamy Coca-Coli demoralizują dzieci. Zdaniem władz

Foto: mat.pras.

qm

Sprawa dotyczy reklam Coca-Coli związanych z festiwalem muzycznym na Węgrzech. Plakaty promowały akceptację społeczności LGBT i spowodowały apele o bojkot produktów firmy.

Plakaty dotyczące znanego Sziget Festival pod hasłem „Love Revolution” pokazywały trzy pary, przy czym jedna z nich - heteroseksualna - ukazana była w trakcie pocałunku. Na innym plakacie była dwójka kobiet pijących przez słomki z jednej butelki, na trzecim - męska para, w której jeden mężczyzna trzyma Colę w rękach, a drugi go obejmuje. Na plakatach o tym, że są to pary, a nie przyjaciele, sugerowało tylko angielskie hasło „Love is love”.

Kampania reklamowa wywołała niezadowolenie części zwolenników partii Fidesz Viktora Orbana, a także polityków ugrupowania, które jest przeciwne małżeństwom osób tej samej płci. Jeden z najważniejszych polityków partii Istvan Boldog wezwał do bojkotu produktów Coca-Coli z powodu „prowokującej” kampanii.

Fidesz oficjalnie nie popierał bojkotu Boldoga, zauważając, że Węgrzy mają swobodę wyboru, czy pić colę. Tamas Dombos z grupy broniącej praw gejów Hatter, skomentował, że „rząd jest homofobiczny, ale także świadomy rosnącej akceptacji społeczeństwa dla gejowskiego stylu życia”.

Teraz węgierskie media poinformowały, że 14 października na firmę nałożona została grzywna oraz zakazano dalszego korzystania z reklam. Według urzędu reklamy zagrażają rozwojowi fizycznemu, psychicznemu, emocjonalnemu lub moralnemu dzieci.

Reklama
Reklama

Cała sprawa zaczęła się od pisma od obywatela, znanego z zasypywania instytucji swoimi wnioskami i petycjami. Władze na pismo dotyczące reklam Coca-Coli nie tylko odpowiedziały, ale również podziękowały obywatelowi za zwrócenie uwagi na tę kwestię. 

„W chwili tworzenia ustawy, ustawodawca zwracał szczególną uwagę na ochronę dzieci i nieletnich, aby chronić ich rozwój emocjonalny i moralny oraz ograniczyć szkodliwe dla nich reklamy” - poinformowano.

Społeczeństwo
Kibice rozczarowani wizytą Leo Messiego w Kalkucie. Wdarli się na boisko i zdemolowali stadion
Społeczeństwo
Ultrabogacze podbijają świat. I nadal się bogacą
Społeczeństwo
Czy Szwajcaria ustali w referendum liczbę ludności? Głosowanie możliwe w 2026 roku
Społeczeństwo
Kłopoty z multikulturowością na antypodach
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Społeczeństwo
Pobór wraca do Europy? Francja szykuje się na trudne czasy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama