Producent piwa zdejmuje "Zimnego Lecha"

Spod Wawelu, po licznych protestach, zniknęła kontrowersyjna reklama "Zimnego Lecha", a browar przeprasza wszystkich urażonych swoim bannerem

Publikacja: 02.08.2010 13:38

Reklama już zniknęła z budynku, który sąsiaduje z Wawelem

Reklama już zniknęła z budynku, który sąsiaduje z Wawelem

Foto: Fotorzepa, Pio Piotr Guzik

Widoczny z wawelskiego wzgórza, gdzie spoczywa tragicznie zmarły pod Smoleńskiem prezydent, wielki napis "Zimny Lech" po protestach odwiedzających kryptę z sarkofagiem głowy państwa kończy swą karierę. Jak donosi nasz korespondentka z Krakowa skończył się demontaż reklamy.

"Pragnę przeprosić Panów Posłów Ryszarda Czarneckiego oraz Marka Migalskiego, a także Tych wszystkich Państwa, którzy poczuli się urażeni niefortunną lokalizacją reklamy naszego piwa LECH Premium" - czytamy w oświadczeniu Pawła Kwiatkowskiego, dyrektora ds. Korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej, producenta piwa "Lech". Tekst zamieszczono dziś na stronie internetowej firmy.

To protesty europosłów, zachęta do bojkotu trunku i nagłośnienie sprawy przez media spowodowały, że szokująca dla wielu reklama zniknie z hotelu "Forum" w Krakowie. Kilkaset osób już przyłączyło się na Facebooku do akcji bojkotu piwa Lech.

Kiedy kilka dni temu "Rzeczpospolita" napisała o szokującej reklamie i zapytała Pawła Kwiatkowskiego, czy wyeksponowanie billboardu niedaleko Wawelu nie jest niestosowne. Ten wówczas zaprzeczał. – To najlepsze miejsce dla reklamy piwa w całym Krakowie. Jeśli uznaliśmy, że nasza reklama jest w porządku, to nie ma powodu, by billboard nie zawisł właśnie tutaj – mówił.

- Kompania Piwowarska wzięła udział w popkulturowym dance macabre – twierdziła natomiast dr Małgorzata Bogunia-Borowska, socjolog kultury z Uniwersytetu Jagiellońskiego. A wielu turystów było oburzonych ogromnym bannerem reklamowym.

[wyimek]Po opisującym tę akcję Kompanii Piwowarskiej tekście Mai Narbutt w „Rzeczpospolitej” skrzyknęli się internauci, deklarując, że nie będą już kupować piwa marki Lech - [link=http://blog.rp.pl/janke/2010/08/02/reklama-ktora-przestala-sie-oplacac/]pisze Igor Janke na blogu "Rz"[/link][/wyimek]

"Hasło zawierające frazę „Zimny LECH” pojawiło się na polskim rynku już w lutym 2009 roku. Celem naszej akcji jest promowanie możliwości wygrania przez dowolne miasto w Polsce megaimprezy z truckiem pełnym zimnego LECHa, jako jedną z wielu nagród i atrakcji. Rozpoczęcie tych działań nie jest jakąkolwiek próbą wykorzystania emocji czy uczuć patriotycznych Polaków, które pojawiły się w związku z tragicznymi wydarzeniami w Smoleńsku" - czytamy jednak w oświadczeniu dyrektora Kwiatkowskiego. Firma przeprowadziła po zakończeniu żałoby narodowej badanie opinii na temat odbioru reklamy oraz hasła z wykorzystaniem frazy „Zimny LECH”. Badanie "dostarczyło jednoznacznych dowodów na to, iż użycie hasła, o którym mowa nie uraża uczuć przytłaczającej większości Polaków, ze szczególnym uwzględnieniem elektoratu Prawa i Sprawiedliwości. Poziom odrzucenia tej reklamy nie odbiega od standardowego poziomu odrzucenia dowolnej reklamy" - twierdzi nadal Kompania.

- Wszelkie skojarzenia hasła „Spragniony wrażeń. Zimny LECH” z osobą zmarłego Lecha Kaczyńskiego uznaję za wysoce niesmaczne, nieuzasadnione i niestosowne - zapewnia Kwiatkowski.

Widoczny z wawelskiego wzgórza, gdzie spoczywa tragicznie zmarły pod Smoleńskiem prezydent, wielki napis "Zimny Lech" po protestach odwiedzających kryptę z sarkofagiem głowy państwa kończy swą karierę. Jak donosi nasz korespondentka z Krakowa skończył się demontaż reklamy.

"Pragnę przeprosić Panów Posłów Ryszarda Czarneckiego oraz Marka Migalskiego, a także Tych wszystkich Państwa, którzy poczuli się urażeni niefortunną lokalizacją reklamy naszego piwa LECH Premium" - czytamy w oświadczeniu Pawła Kwiatkowskiego, dyrektora ds. Korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej, producenta piwa "Lech". Tekst zamieszczono dziś na stronie internetowej firmy.

Społeczeństwo
Młodzi wcześniej testują z „promilami”
Społeczeństwo
Sondaż: Składka zdrowotna dla przedsiębiorców w dół? Znamy zdanie Polaków
Społeczeństwo
Nawet 27 stopni w majówkę. Ale w weekend pogoda się zmieni
Społeczeństwo
Sondaż „Rzeczpospolitej”: Kto ucieknie z kraju, gdy wybuchnie wojna
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Społeczeństwo
Sondaż: Jak Polacy oceniają pontyfikat papieża Franciszka?