Producent piwa zdejmuje "Zimnego Lecha"

Spod Wawelu, po licznych protestach, zniknęła kontrowersyjna reklama "Zimnego Lecha", a browar przeprasza wszystkich urażonych swoim bannerem

Publikacja: 02.08.2010 13:38

Reklama już zniknęła z budynku, który sąsiaduje z Wawelem

Reklama już zniknęła z budynku, który sąsiaduje z Wawelem

Foto: Fotorzepa, Pio Piotr Guzik

Widoczny z wawelskiego wzgórza, gdzie spoczywa tragicznie zmarły pod Smoleńskiem prezydent, wielki napis "Zimny Lech" po protestach odwiedzających kryptę z sarkofagiem głowy państwa kończy swą karierę. Jak donosi nasz korespondentka z Krakowa skończył się demontaż reklamy.

"Pragnę przeprosić Panów Posłów Ryszarda Czarneckiego oraz Marka Migalskiego, a także Tych wszystkich Państwa, którzy poczuli się urażeni niefortunną lokalizacją reklamy naszego piwa LECH Premium" - czytamy w oświadczeniu Pawła Kwiatkowskiego, dyrektora ds. Korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej, producenta piwa "Lech". Tekst zamieszczono dziś na stronie internetowej firmy.

To protesty europosłów, zachęta do bojkotu trunku i nagłośnienie sprawy przez media spowodowały, że szokująca dla wielu reklama zniknie z hotelu "Forum" w Krakowie. Kilkaset osób już przyłączyło się na Facebooku do akcji bojkotu piwa Lech.

Kiedy kilka dni temu "Rzeczpospolita" napisała o szokującej reklamie i zapytała Pawła Kwiatkowskiego, czy wyeksponowanie billboardu niedaleko Wawelu nie jest niestosowne. Ten wówczas zaprzeczał. – To najlepsze miejsce dla reklamy piwa w całym Krakowie. Jeśli uznaliśmy, że nasza reklama jest w porządku, to nie ma powodu, by billboard nie zawisł właśnie tutaj – mówił.

- Kompania Piwowarska wzięła udział w popkulturowym dance macabre – twierdziła natomiast dr Małgorzata Bogunia-Borowska, socjolog kultury z Uniwersytetu Jagiellońskiego. A wielu turystów było oburzonych ogromnym bannerem reklamowym.

[wyimek]Po opisującym tę akcję Kompanii Piwowarskiej tekście Mai Narbutt w „Rzeczpospolitej” skrzyknęli się internauci, deklarując, że nie będą już kupować piwa marki Lech - [link=http://blog.rp.pl/janke/2010/08/02/reklama-ktora-przestala-sie-oplacac/]pisze Igor Janke na blogu "Rz"[/link][/wyimek]

"Hasło zawierające frazę „Zimny LECH” pojawiło się na polskim rynku już w lutym 2009 roku. Celem naszej akcji jest promowanie możliwości wygrania przez dowolne miasto w Polsce megaimprezy z truckiem pełnym zimnego LECHa, jako jedną z wielu nagród i atrakcji. Rozpoczęcie tych działań nie jest jakąkolwiek próbą wykorzystania emocji czy uczuć patriotycznych Polaków, które pojawiły się w związku z tragicznymi wydarzeniami w Smoleńsku" - czytamy jednak w oświadczeniu dyrektora Kwiatkowskiego. Firma przeprowadziła po zakończeniu żałoby narodowej badanie opinii na temat odbioru reklamy oraz hasła z wykorzystaniem frazy „Zimny LECH”. Badanie "dostarczyło jednoznacznych dowodów na to, iż użycie hasła, o którym mowa nie uraża uczuć przytłaczającej większości Polaków, ze szczególnym uwzględnieniem elektoratu Prawa i Sprawiedliwości. Poziom odrzucenia tej reklamy nie odbiega od standardowego poziomu odrzucenia dowolnej reklamy" - twierdzi nadal Kompania.

- Wszelkie skojarzenia hasła „Spragniony wrażeń. Zimny LECH” z osobą zmarłego Lecha Kaczyńskiego uznaję za wysoce niesmaczne, nieuzasadnione i niestosowne - zapewnia Kwiatkowski.

Widoczny z wawelskiego wzgórza, gdzie spoczywa tragicznie zmarły pod Smoleńskiem prezydent, wielki napis "Zimny Lech" po protestach odwiedzających kryptę z sarkofagiem głowy państwa kończy swą karierę. Jak donosi nasz korespondentka z Krakowa skończył się demontaż reklamy.

"Pragnę przeprosić Panów Posłów Ryszarda Czarneckiego oraz Marka Migalskiego, a także Tych wszystkich Państwa, którzy poczuli się urażeni niefortunną lokalizacją reklamy naszego piwa LECH Premium" - czytamy w oświadczeniu Pawła Kwiatkowskiego, dyrektora ds. Korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej, producenta piwa "Lech". Tekst zamieszczono dziś na stronie internetowej firmy.

Społeczeństwo
Ostatnie Pokolenie szykuje „wielką blokadę”. Czy ich przybudówka straci miejski lokal?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Społeczeństwo
Pogoda szykuje dużą niespodziankę. Najnowsza prognoza IMGW na 10 dni
Społeczeństwo
Burmistrz Głuchołaz: Odbudowa po powodzi odbywa się sprawnie
Społeczeństwo
Ostatnie Pokolenie zapewnia Polaków: Nie jesteśmy przeciwko wam
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Społeczeństwo
Znamy Młodzieżowe Słowo Roku 2024. Co oznacza "sigma"?