Namawiają do bojkotu Demona

Internauci bojkotują napój reklamowany przez Nergala. Ten protest przynosi mu rozgłos – chwali się firma

Publikacja: 29.08.2012 21:18

Namawiają do bojkotu Demona

Foto: ROL

Firma, która zgodziła się na reklamowanie swojego napoju energetycznego przez kontrowersyjnego muzyka Adama „Nergala" Darskiego, niszczy wartości chrześcijańskie - uważają autorzy protestu skierowanego przeciwko Demonowi. Akcja protestacyjna rozkręca się w Internecie.

Napoje energetyczne Demon pojawiły się na rynku kilka miesięcy temu. Ich twarzą został lider zespołu Behemoth. Część dochodów ze sprzedaży trafia na konto bazy danych dawców szpiku kostnego DKMS. - Obecność Adama Darskiego w tym projekcie wynika z tego, że dzięki dawcy z bazy DKMS wygrał on swoją walkę z białaczką. Podczas jego choroby w bazie dawców zarejestrowało się kilkadziesiąt tysięcy osób gotowych mu pomóc - tłumaczy Joanna Bancerowska z Agros-Nova. Podkreśla, że hasło marki „Obudź w sobie dobrego Demona" ma wyzwalać pozytywną energię w użytkownikach napoju.

- Wiemy, że młodzi ludzie, którzy kupują napoje energetyczne, chcą wspierać dobre rzeczy - podkreśla Bancerowska. Część dochodu ze sprzedaży ma wspomóc fundację DKMS.

Jednak postać „Nergala" w tej reklamie wywołała fale protestów. Spowodowała je przeszłość. Podczas koncertu we wrześniu 2007 roku w klubie Ucho w Gdyni Darski podarł Biblię i rozrzucił jej strzępy wśród publiczności, nazywając przy tym Pismo Święte m.in. „kłamliwą księgą", a Kościół katolicki - największą zbrodniczą sektą. Potem kartki Biblii zostały spalone przez fanów zespołu. Muzyk stanął za to przed sądem, ale został uniewinniony.

W sieci powstała strona Satanizmnieprzejdzie, w której internauci namawiają do niekupowania Demona. Jej twórcy apelują do firmy, by wycofała produkt ze sprzedaży i zerwała współpracę z Darskim, bo ten jawnie walczy z chrześcijaństwem, obraża ludzi myślących inaczej i aktywnie promuje ideologię satanistyczną.

- Ze strony Satanizmnieprzejdzie.pl można wysłać gotowy protest do firmy Agros-Nova. - Każdy e-mail czytamy i odpowiadamy, szanując uczucia każdego konsumenta - zapewnia Joanna Bancerowska. Nie chce zdradzić, ile do tej pory osób wysłało protest. - Ich jest mniej niż pozytywnych opinii - zdradza tylko. Dodaje, że napój sprzedaje się bardzo dobrze, a firma nie zauważyła zmiany zainteresowania innymi swoimi produktami.

Kampanie prowadzone przez internautów potrafią być bardzo skuteczne. Pokazała to sprawa zwolnienia ze studia olimpijskiego relacjonującego olimpiadę w Londynie żony Michała Figurskiego - Odety. Prezenterka, omawiając występy zawodników, robiła liczne błędy, myliła nazwiska czy dyscypliny sportowe. Wściekli telewidzowie zorganizowali na Facebooku akcję „Odeta Moro-Figurska won ze studia olimpijskiego". Masowy zakres akcji i liczne wpisy, również na stronie internetowej TVP, doprowadziły do odsunięcia Figurskiej od prowadzenia studia olimpijskiego. Internauci organizowali też akcję bojkotu produktów Coca-Coli, sponsora Radia Eska, po tym, gdy wyemitowało ono piosenkę autorstwa Wojewódzkiego i Figurskiego „Po trupach do celu" wyśmiewającą żałobę po katastrofie smoleńskiej. Akcja „Coca-cola boycott" przyciągnęła internatów nawet poza granicami Polski i skłoniła koncern do wycofania logo ze strony programu.

Ale czasami też akcje internautów trafiają w pustkę. Tak było z akcją przeciw firmie 4F z Wieliczki, która zaczęła się gdy Paweł Smoleński na łamach „GW" zasugerował, że firmę należy bojkotować, bo nie chce ona sponsorować niepełnosprawnych olimpijczyków. Jak napisała wówczas „Rz"  to nieprawda, a firma nawet nie wystartowała w przetargu na dostawę ubrań sportowych, ba - od lat wspiera niepełnosprawnych sportowców. Dopiero publikacja „Rz" spowodowała, że tę akcję przerwano.

Firma, która zgodziła się na reklamowanie swojego napoju energetycznego przez kontrowersyjnego muzyka Adama „Nergala" Darskiego, niszczy wartości chrześcijańskie - uważają autorzy protestu skierowanego przeciwko Demonowi. Akcja protestacyjna rozkręca się w Internecie.

Napoje energetyczne Demon pojawiły się na rynku kilka miesięcy temu. Ich twarzą został lider zespołu Behemoth. Część dochodów ze sprzedaży trafia na konto bazy danych dawców szpiku kostnego DKMS. - Obecność Adama Darskiego w tym projekcie wynika z tego, że dzięki dawcy z bazy DKMS wygrał on swoją walkę z białaczką. Podczas jego choroby w bazie dawców zarejestrowało się kilkadziesiąt tysięcy osób gotowych mu pomóc - tłumaczy Joanna Bancerowska z Agros-Nova. Podkreśla, że hasło marki „Obudź w sobie dobrego Demona" ma wyzwalać pozytywną energię w użytkownikach napoju.

Społeczeństwo
Kielce: Poważna awaria magistrali wodociągowej. Gdzie brakuje wody?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Społeczeństwo
Sondaż: Rok rządów Donalda Tuska. Polakom żyje się lepiej, czy gorzej?
Społeczeństwo
Syryjczyk w Polsce bez ochrony i w zawieszeniu? Urząd ds. Cudzoziemców bez wytycznych
Społeczeństwo
Ostatnie Pokolenie szykuje „wielką blokadę”. Czy ich przybudówka straci miejski lokal?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Społeczeństwo
Pogoda szykuje dużą niespodziankę. Najnowsza prognoza IMGW na 10 dni