Według firmy Voxnest z końcem kwietnia podcasty były odtwarzane na całym świecie 42 proc. częściej niż przed tym okresem, a w Europie ich popularność wzrosła aż o 53 proc.
Bank rozbiła Polska, w której w pierwszym półroczu 2020 roku według danych Spotify wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Rynek podcastów dynamicznie rozwija się, ewoluuje także ich forma. Prosty proces tworzenia podcastów, nowi twórcy i kanały oraz rosnąca liczba słuchaczy, sprawiają, że potencjał tej formy zauważają influencerzy, wydawcy, media, a także firmy komercyjne. Z dnia na dzień na Spotify pojawia się coraz więcej odcinków audio poruszających różnorodne tematy. Są to ekonomia, edukacja, biznes i technologia, ale również komedia czy mrożące krew w żyłach zbrodnie. Dzięki wszystkim tym czynnikom, jak wskazuje raport Voxnest, Spotify stał się wiodącą platformą podcastów na ponad 80 rynkach spośród 92, na których jest dostępny.
Popularność podcastów w Polsce rośnie, a wraz z nią liczba słuchaczy oraz nowych kanałów. Jak wynika z danych Voxnest, właściciela jednej z największych platform hostingowych dla podcastów, Polska jest w pierwszej dziesiątce najszybciej rozwijających się rynków dla tego formatu na świecie, tuż za Brazylią, Wielką Brytanią, Kanadą, Kolumbią, Włochami, Meksykiem oraz Hiszpanią. Potwierdzają to również dane Spotify, które w okresie od stycznia do czerwca bieżącego roku wskazują na wzrost ilości odtworzeń podcastów w Polsce aż o 300 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza poprzedniego roku.