Społecznościowa platforma zapowiada, że to nie koniec wysiłków na rzecz walki z nieprawdziwymi informacjami.

"Ludzie używają Facebooka do tworzenia konstruktywnych powiązań. Od początku wierzyliśmy, że możliwe jest to tylko wtedy, gdy interakcje są autentyczne, a ludzie używają prawdziwych nazwisk. Odkryliśmy, że gdy ludzie prezentują się na Facebooku w taki sam sposób, jak w prawdziwym życiu, działają odpowiedzialnie. Fałszywe konta nie są zgodne z tym wzorem" - napisała Shabnam Shaik, manager odpowiedzialna na Facebooku za bezpieczeństwo.

"Naszym priorytetem jest oczywiście usunięcie kont o największym znaczeniu, z dużą aktywnością i dużym zasięgiem" - dodała Shaik.

Jako przykład walki ze spamem i nieprawdziwymi wiadomościami podała Francję.

"Nasze systemy weryfikacyjne potrafią wykryć wielokrotne publikowanie tych samych treści i zwiększenie wysyłania wiadomości.  Spodziewamy się, że zmniejszymy również rozpowszechnianie materiałów generowanych przez nieautentyczną aktywność, w tym spam, nieprawdziwie informacje i zwodnicze treści. Udoskonalenia w systemach pozwoliły nam podjęcie działań przeciwko ponad 30 000 fałszywych kont we Francji" - napisała manager.

"Wiemy, że musimy być jeszcze lepsi" - zapowiedziała.

Rozpowszechnianie się fałszywych informacji budzi obawy we Francji, która wkrótce będzie wybierać nowego prezydenta. Pierwsza tura głosowania jest zaplanowana na 23 kwietnia.