Reklama

Facebook chce czytać w myślach

Największy społecznościowy serwis pracuje nad technologią rozpoznawania myśli.

Publikacja: 06.07.2015 17:53

Facebook chce czytać w myślach

Foto: AFP

Często już teraz ma się wrażenie, że strony internetowe wiedzą, co może być dla nas ciekawe. Pliki cookies zbierają informacje o naszej aktywności i niestrudzenie podpowiadają wyszukiwarkom treści możliwie zbieżne z tym, co oglądaliśmy wcześniej. Algorytmy starają się także prognozować zachowania i przewidywać, że możemy być odbiorcami trendów popularnych wśród innych, podobnych nam ludzi.

Nie ma w tym nic poetyckiego. Im większe dopasowanie treści, tym potencjalnie większy potencjał reklamowy może nieść strona internetowa. Nie oznacza to, że algorytm naprawdę rozumie nasze potrzeby. On po prostu celuje w najbardziej efektywną maksymalizację zysków.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Społeczeństwo
Rdzenni mieszkańcy Brazylii wdarli się do kompleksu, w którym odbywa się COP30
Społeczeństwo
Smog, handlarze i „eksperci od szczęścia”. Przeludniona stolica Indii tętni życiem
Archeologia
Sztuka naskalna sprzed 8000 lat odkryta w Centralnej Anatolii
Społeczeństwo
Drony znów zakłócają działanie lotniska w Belgii
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Społeczeństwo
Słowacja. Z populacji niedźwiedzi „usunięto” ponad 200 zwierząt
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama