Reklama
Rozwiń
Reklama

Facebook chce czytać w myślach

Największy społecznościowy serwis pracuje nad technologią rozpoznawania myśli.

Publikacja: 06.07.2015 17:53

Facebook chce czytać w myślach

Foto: AFP

Często już teraz ma się wrażenie, że strony internetowe wiedzą, co może być dla nas ciekawe. Pliki cookies zbierają informacje o naszej aktywności i niestrudzenie podpowiadają wyszukiwarkom treści możliwie zbieżne z tym, co oglądaliśmy wcześniej. Algorytmy starają się także prognozować zachowania i przewidywać, że możemy być odbiorcami trendów popularnych wśród innych, podobnych nam ludzi.

Nie ma w tym nic poetyckiego. Im większe dopasowanie treści, tym potencjalnie większy potencjał reklamowy może nieść strona internetowa. Nie oznacza to, że algorytm naprawdę rozumie nasze potrzeby. On po prostu celuje w najbardziej efektywną maksymalizację zysków.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Społeczeństwo
Jak nietoperze ratują ważną gałąź meksykańskiej gospodarki
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Społeczeństwo
Wszystkich Świętych 2025. Znani ludzie, którzy zmarli w ostatnim roku
Społeczeństwo
Zełenski złagodził zasady wyjazdu. 100 tysięcy Ukraińców opuściło kraj w dwa miesiące
Społeczeństwo
Zamiast rosyjskiego hiszpański. Pożegnanie z „językiem okupanta" w litewskich szkołach
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Społeczeństwo
USA: Spędził niesłusznie w więzieniu ponad 40 lat. Teraz chcą go deportować
Reklama
Reklama