Reklama
Rozwiń
Reklama

Facebook chce czytać w myślach

Największy społecznościowy serwis pracuje nad technologią rozpoznawania myśli.

Publikacja: 06.07.2015 17:53

Facebook chce czytać w myślach

Foto: AFP

Często już teraz ma się wrażenie, że strony internetowe wiedzą, co może być dla nas ciekawe. Pliki cookies zbierają informacje o naszej aktywności i niestrudzenie podpowiadają wyszukiwarkom treści możliwie zbieżne z tym, co oglądaliśmy wcześniej. Algorytmy starają się także prognozować zachowania i przewidywać, że możemy być odbiorcami trendów popularnych wśród innych, podobnych nam ludzi.

Nie ma w tym nic poetyckiego. Im większe dopasowanie treści, tym potencjalnie większy potencjał reklamowy może nieść strona internetowa. Nie oznacza to, że algorytm naprawdę rozumie nasze potrzeby. On po prostu celuje w najbardziej efektywną maksymalizację zysków.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Społeczeństwo
95-latek domaga się powrotu do Korei Północnej po 42 latach więzienia. „Ile mogę czekać?”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Społeczeństwo
Urugwaj pierwszym krajem w Ameryce Łacińskiej, który zalegalizował eutanazję
Społeczeństwo
Trump posyła wojsko na politycznych oponentów
Społeczeństwo
Paweł Durow wróży koniec wolnego internetu i uderza w Europę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Archeologia
Twarz sprzed dwunastu tysięcy lat. Nowy rozdział w archeologii
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama