W Japonii automaty sprzedają nawet… żywe kraby. Teraz jedna z firm chce wyposażyć swoje maszyny w kolejną funkcjonalność.
Producent napojów, firma Kirin, to marka doskonale znana w Japonii. Według najnowszych informacji jeszcze w tym miesiącu automaty z jej produktami zostaną wzbogacone o możliwość wykonywania zdjęć klientom korzystającym z ich usług. Fotografie takie automatycznie zostaną przesłane na ich profile w serwisie Line - od kilku lat to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych w tym kraju.
Line współpracuje przy stworzeniu nowych rozwiązań technologicznych z producentem napojów. Z umieszczania zdjęć na profilach będzie można skorzystać za darmo, jeżeli kupi się napój w automacie. Ujęcie będzie można powtórzyć trzykrotnie, żeby wybrać jak najlepszą fotografię.
Automaty będą także w stanie ostrzegać o trzęsieniach ziemi. Oczywiście będzie można z nich skorzystać również nie decydując się na zdjęcie. Przed kilkoma dniami japoński Nissan informował o nowym modelu samochodu dostosowanego do robienia tzw. selfie. Auto o dość nietypowej jak na samochód nazwie "Teatro for Dayz", miało być pozbawione elementów karoserii (jak klamek i rozmaitych detali na drzwiach), które mogłyby psuć kadr i odciągać uwagę od bohatera fotografii. Wystrój wnętrza przekracza prawdopodobnie nawet granice wyobraźni futurologów, ponieważ fotele Nissana TfD są jednym wielkim tłem do selfie, a deska rozdzielcza to ekran wyświetlający rezultat sesji fotograficznej pasażerów oraz ich znajomych z internetu.