Reklama

Katalonia: Nauczą nauczycieli jak rozpoznać przyszłego dżihadystę

Autonomiczne władze Katalonii przygotowują specjalny poradnik dla nauczycieli, który ma ułatwić im identyfikowanie potencjalnych dżihadystów wśród uczniów.

Aktualizacja: 31.03.2016 05:19 Publikacja: 31.03.2016 05:00

Katalonia: Nauczą nauczycieli jak rozpoznać przyszłego dżihadystę

Foto: Flickr

Poradnik powstaje we współpracy z specjalistami ds. walki z terroryzmem z Mossos d'Esquadra (katalońska policja). Jak mówi Jordi Jané, minister spraw wewnętrznych katalońskiego rządu, chodzi o to, by wyczulić nauczycieli na wszelkie przejawy islamskiego ekstremizmu w szkołach.

Nauczyciele mają odgrywać kluczową rolę w identyfikowaniu zagrożenia ze strony młodych ludzi, którzy mogą znaleźć się w kręgu zainteresowania Daesh.

Poradnik sugeruje, by zwracać uwagę na zmiany w zachowaniu uczniów. Chodzi szczególnie o młodych ludzi, którzy nagle stają się nieśmiali, zamykają się w sobie, zaczynają nosić tradycyjne, muzułmańskie stroje, a także odmawiają udziału w zajęciach sportowych i różnego rodzaju wydarzeniach kulturalnych przez wzgląd na wyznawaną przez nich religię.

W poradniku znajdują się też wskazówki, w jaki sposób sprawdzać, czy uczniowie nie oglądają na szkolnych komputerach materiałów propagandowych przygotowanych przez Daesh i inne radykalne organizacje.

Katalonia jest regionem Hiszpanii, w którym liczba wspólnot muzułmańskich jest największa.

Reklama
Reklama

Do katalońskich szkół uczęszcza ok. 75 tys. muzułmanów - to oznacza, że co 20 uczeń w Katalonii jest wyznawcą islamu.

Społeczeństwo
„Nieukarane zło się rozrasta”. Ukraińska noblistka, Ołeksandra Matwijczuk, o podejściu Zachodu do wojen
Społeczeństwo
Greta Thunberg twierdzi, że była torturowana w izraelskim więzieniu
Społeczeństwo
Trwa akcja ratunkowa pod Mount Everest. Utknęły tam setki turystów
Społeczeństwo
Pomnik Jana Pawła II w Rzymie zdewastowany. „Atak na symbol pokoju i pojednania”
Społeczeństwo
Książę William zapowiada zmiany w monarchii. „Czasem trzeba spojrzeć na tradycję i zadać pytanie, czy to wciąż ma sens”
Reklama
Reklama