Reklama

Czy samorządy potrzebują certyfikatów zarządzania jakością?

Wiele jednostek samorządowych nie odnawia certyfikatów zarządzania jakością, chociaż utrzymuje normy zgodne z tym systemem.

Publikacja: 18.09.2018 06:50

Czy samorządy potrzebują certyfikatów zarządzania jakością?

Foto: 123RF

Pierwszy certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001 przyznano kanadyjskiemu miastu Saint Augustine de Desmonres w 1995 roku. W Polsce pionierem systemu został w 1999 roku Urząd Miasta w Dzierżoniowie. Od tamtego czasu ponad 250 polskich urzędów miast, powiatów i urzędów marszałkowskich poddało się procesowi certyfikacji systemu zarządzania jakością ISO 9001. Dziś dyplomy posiada nie więcej niż 30 z nich. Czy certyfikacja okazała się sprawą tylko mody?

Czytaj także: Zmowa w sprawie certyfikatów ISO

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Sądy i trybunały
Waldemar Żurek ujawnia projekt reformy KRS. Liczy na poparcie prezydenta
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Ważne zmiany dla każdego, kto planuje budowę. Ustawa przyjęta
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama