Rada Miejska w Mogilnie podjęła uchwałę określającą szczegółowy zakres i sposób świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zamian za opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Podjęta na podstawie art. 6r ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach powinna zawierać trzy obligatoryjne elementy - wyjaśnia Zbigniew Ostrowski, wicewojewoda kujawsko-pomorski. - Przede wszystkim określać powinna ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości - precyzuje.
Wskazanie ilości odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości przez przedsiębiorców świadczących usługi w tym zakresie ma wpływ na wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. - Ilość tę powinno się określić z uwzględnieniem harmonogramu odbierania odpadów - wyjaśnia wicewojewoda.
Uchwała rady gminy powinna także określać częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, a także sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
- Tego ostatniego elementu zabrakło w badanej przez nadzór wojewody uchwale rady miejskiej w Mogilnie - mówi Zbigniew Ostrowski. - Tym samym rada w sposób istotny naruszyła art. 6 ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - tłumaczy.