Reklama
Rozwiń

W urzędzie administracji publicznej e-mail będzie tak ważny jak papier

W każdym urzędzie administracji publicznej ma być elektroniczna skrzynka podawcza spełniająca standardy określone i opublikowane na ePUAP.

Publikacja: 31.07.2013 09:25

Niebawem w urzędzie administracji publicznej e-mail będzie tak ważny jak papier

Niebawem w urzędzie administracji publicznej e-mail będzie tak ważny jak papier

Foto: www.sxc.hu

Wczoraj rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Zakłada on m.in. rozszerzenie kręgu podmiotów, które swoje e-usługi będą mogły oferować na ePUAP. Zwiększy się także liczba miejsc, w których obywatel będzie mógł potwierdzić swój profil zaufany. Poza urzędami czy ZUS będą to np. placówki pocztowe i banki.

Nowelizacja rozszerza także możliwości prowadzenia postępowań administracyjnych i podatkowych drogą elektroniczną. Zgoda strony na taki sposób prowadzenia postępowania ma się rozciągać nie tylko na to, w związku z którym została wyrażona, ale także na wszystkie prowadzone między tą stroną a danym organem.

Nowelizacja wprowadza dopuszczalność formy elektronicznej dla czynności, dla których zastrzeżona jest forma pisemna. Wezwanie na rozprawę, sporządzenie przez urzędnika adnotacji, ustanowienie pełnomocnictwa, składanie zeznań i wyjaśnień – będą możliwe przez Internet.

Nowelizacja dopuszcza ponadto stosowanie elektronicznych kopii dokumentów papierowych uwierzytelnionych przez wnoszącego pismo jako załączników.

Ma być również wprowadzona fikcja e-doręczeń.

Aby prowadzenie e-postępowań było możliwe, projekt wprowadza obowiązek posługiwania się przez podmioty publiczne elektroniczną skrzynką podawczą zgodną z ePUAP.

Reklama
Reklama

etap legislacyjny skierowane do Sejmu

Wczoraj rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Zakłada on m.in. rozszerzenie kręgu podmiotów, które swoje e-usługi będą mogły oferować na ePUAP. Zwiększy się także liczba miejsc, w których obywatel będzie mógł potwierdzić swój profil zaufany. Poza urzędami czy ZUS będą to np. placówki pocztowe i banki.

Nowelizacja rozszerza także możliwości prowadzenia postępowań administracyjnych i podatkowych drogą elektroniczną. Zgoda strony na taki sposób prowadzenia postępowania ma się rozciągać nie tylko na to, w związku z którym została wyrażona, ale także na wszystkie prowadzone między tą stroną a danym organem.

Reklama
Sądy i trybunały
Coraz więcej wakatów w Trybunale Konstytucyjnym. Prawnicy mówią, co trzeba zrobić
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Zawody prawnicze
Rząd zmieni przepisy o zawodach adwokata i radcy. Projekt po wakacjach
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Podatki
Rodzic może stracić ulgi w PIT, jeśli dziecko za dużo zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama