Urzędnik musi znać zakres swoich obowiązków

Powinnością pracownika administracji jest znajomość prawa oraz wewnętrznych aktów prawnych, jak np. decyzje administracyjne, zakresy obowiązków, regulaminy, umowy o pracę. Brak takiej wiedzy może skutkować odpowiedzialnością karną.

Publikacja: 25.08.2015 06:55

Urzędnik musi znać zakres swoich obowiązków

Foto: 123RF

Jestem pracownicą jednego z wojewódzkich urzędów. Przedsiębiorca złożył do wydziału, w którym pracuję, podanie o dofinansowanie dla swojej firmy. Nie rozpoznałam tego podania, gdyż nie miałam świadomości, że leży to w zakresie moich obowiązków służbowych. W konsekwencji termin na wypłatę środków upłynął i przedsiębiorca nie może już liczyć na dofinansowanie z programu, którym był zainteresowany. Czy w takiej sytuacji, poza odpowiedzialnością służbową, mogę zostać pociągnięta do odpowiedzialności karnej? – pyta urzędniczka jednego z urzędów wojewódzkich.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Praca, Emerytury i renty
L4 zaraz po Bożym Ciele? ZUS ostrzega kombinatorów
Prawo drogowe
Nowy znak drogowy i zmiany w oznakowaniu przejść dla pieszych. Co muszą wiedzieć kierowcy?
Praca, Emerytury i renty
Część seniorów dostanie w lipcu dwa przelewy. Zasady wypłaty renty wdowiej
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w zasadach przyznawania i wypłaty zasiłku pogrzebowego