– „Wzmacniamy drużynę”, „Buduj z nami swoją karierę” – pod tymi hasłami promuje się tej jesieni firma PricewaterhouseCoopers, która po raz pierwszy zainwestowała w kampanię marketingową skierowaną do doświadczonych specjalistów.
– W ostatnich dwóch latach bardzo rozwinęliśmy zakres działania: mamy teraz w ramach PwC własną kancelarię prawną, bardzo wzmocniliśmy zespoły pracujące dla sektora finansów i ubezpieczeń oraz w zakresie konsultingu HR i transakcji M&A. I zamierzamy dalej rosnąć – wyjaśnia Olga Grygier-Siddons, prezes PwC w Polsce. Zapewnia, że kampania była skuteczna – już napłynęło wiele ciekawych aplikacji, a firma liczy na kolejne. W tym roku chce zatrudnić ok. 100 specjalistów. Rekrutuje ich też Ernst & Young, która przyjęła w tym roku 80 doświadczonych ekspertów. Ok. 30 – 40 specjalistów zatrudnia co roku KPMG.
Krzysztof Kwiecień, dyrektor HR w Deloitte, która w tym roku zatrudniła aż 140 doświadczonych specjalistów, ocenia, że takie rekrutacje często są związane z rozwojem nowych linii biznesowych albo nowych obszarów w consultingu – gdy potrzebni są ludzie o nowych kompetencjach. Ale spółki doradcze szukają też ekspertów, którzy zastąpią pracowników odchodzących do biznesu. – Taka jest specyfika karier w firmach doradczych: część młodych ludzi od razu zakłada, że po czterech – pięciu latach przejdzie do biznesu. Niektórzy decydują się na takie przejście na dalszym etapie kariery, ale większość rekrutowanych kandydatów jednak w firmie zostaje – dodaje Kwiecień.
Firmy szukają specjalistów przez ogłoszenia na swej stronie internetowej, w prasie oraz przez agencje rekrutacyjne. Często liczą też na aplikacje wewnętrzne (mogą się zgłaszać pracownicy z innych działów) oraz system rekomendacji – pracownicy, polecając skutecznie swych znajomych, mogą liczyć na nagrody finansowe.