Polskie firmy tylko w dwóch kategoriach otwierają branżowe zestawienia najbardziej pożądanych pracodawców w opinii specjalistów i menedżerów – wynika z badania firmy rekrutacyjnej Antal International pod patronatem Business Centre Club. PKO Bank Polski okazał się najbardziej atrakcyjnym pracodawcą w sektorze finansowym, a PKN Orlen wygrał w kategorii firm energetyczno-paliwowych. W pozostałych branżach wygrały spółki globalnych korporacji, które od lat inwestują w budowanie wizerunku pracodawcy, czyli Employer Branding oraz w przemyślane systemy benefitów, czyli dodatkowych świadczeń.
Jak jednak zwraca uwagę Antal International, specjaliści i menedżerowie cenią przede wszystkim styl zarządzania oraz innowacyjność przedsiębiorstw.
– Przez wiele lat firmom w Polsce zarzucano zbyt niski stopień innowacyjności. Wyniki naszego badania są sygnałem dla pracodawców, że aby pozyskiwać najlepszych, trzeba inwestować w innowacyjność. Kandydaci coraz częściej zwracają na to uwagę, decydując się na zatrudnienie – podkreśla Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International.
Jej zestawienie jest jednym z kilku rankingów pracodawców, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach. W rezultacie duże firmy bez dodatkowych kosztów mogą sprawdzić swój wizerunek na rynku pracy. Jak jednak podkreśla Piotr Palikowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, większość renomowanych pracodawców i tak stawia na zamawiane badania swego wizerunku.
– Każda firma ma własną strategię rekrutacyjną, która nie musi być zgodna nawet z polityką innych spółek z tej samej branży. Coraz częściej pracodawcy bardzo świadomie planują swą obecność na uczelniach, targach pracy, kierując swe wysiłki promocyjno-rektrutacyjne do bardzo konkretnej grupy kandydatów – wyjaśnia Piotr Palikowski.