Czworo wrocławskich studentów tworzących Synergy Consultants wygrało tegoroczną, trzecią polską edycję międzynarodowego konkursu Global Business Challenge.
Organizuje go Instytut CIMA (Chartered Institute of Management Accountants), największa na świecie profesjonalna organizacja zrzeszająca specjalistów ds. rachunkowości zarządczej, we współpracy z Barclays oraz Infosys BPO Poland, Unilever Polska oraz Deloitte Polska. „Rzeczpospolita" jest partnerem medialnym tego przedsięwzięcia skierowanego do studentów kierunków finansowych.
Formuła CIMA GBC pozwala na sprawdzenie zarówno wiedzy i zdolności analitycznych, jak również kompetencji miękkich, takich jak: umiejętność współpracy, komunikacji werbalnej i niewerbalnej czy autoprezentacji. W tym roku w Polsce do konkursu przystąpiło 49 zespołów (w sumie 196 studentów). Chcąc zakwalifikować się do krajowego finału, musieli dokonać analizy opracowanego przez CIMA studium przypadku firmy produkującej ekskluzywne łodzie oraz zaproponować innowacyjne rozwiązania przedstawionych w nim problemów. W czerwcowym finale w Łodzi najlepsze zespoły oceniano pod względem operatywności biznesowej, umiejętności prezentacji własnych pomysłów i zdolności argumentacji przed jurorami. Członkowie zwycięskiej drużyny przyznają, że sukces nie przyszedł im łatwo. – Włożyliśmy mnóstwo pracy i serca w przygotowanie się do finału CIMA Global Business Challenge – mówili po ogłoszeniu wyników.
Jakub Bejnarowicz, dyrektor generalny CIMA Poland, twierdzi, że studenci z Synergy Consultants zaprezentowali świetnie opracowane studium przypadku, łącząc wiedzę i zaangażowanie z profesjonalną prezentacją. – Byli najlepsi, choć ich konkurenci również prezentowali bardzo wysoki poziom wiedzy i kreatywności, która stanowi cechę wyróżniającą polskie zespoły na tle globalnej konkurencji – dodaje Bejnarowicz.
Na ile polska kreatywność okaże się przydatna, okaże się w dniach 4–8 sierpnia, gdy młodzi Polacy zmierzą się w Bombaju z drużynami z 24 państw i regionów.