Reklama

Zmiany technologiczne i kulturowe zrewolucjonizują rynek pracy

Zmiany technologiczne i kulturowe wpływają nie tylko na sposób, w jaki pracujemy, ale także na nasze potrzeby.

Publikacja: 11.04.2016 22:00

Dzięki technologiom ludzie będą w stanie zdobywać umiejętności w dowolnym czasie i miejscu oraz pracować praktycznie z każdej lokalizacji na ziemi. Z kolei pracodawcy będą mogli dzięki nim wyszukiwać talenty na całym świecie – to niektóre z nowych trendów najczęściej wskazywanych przez pracowników i pracodawców, którzy uczestniczyli w najnowszym badaniu ADP Research Institute.

Choć w badaniu pytano o przyszłość, to aż połowa z 2 tys. przedstawicieli firm z 13 krajów dostrzega te zjawiska na współczesnym rynku pracy. Przewidują zaś, że nowe technologie wymuszą kolejne zmiany i nowe wyzwania dla obu stron. – Pracownicy będą bardziej zaangażowani, wydajni i samodzielni. Tylko dzięki otwartości na zmiany pracodawcy zyskają większe szanse na zdobycie i zatrzymanie talentów w swojej firmie – podkreśla, komentując wyniki badania, Ahu Yildirmaz, szefowa ADP Research Institute. Z kolei pracownicy będą się musieli liczyć z koniecznością ciągłej zmiany ról – co wymaga szybkiego nabywania nowych umiejętności. Tym bardziej że automaty z czasem zastąpią nas przy wykonywaniu najbardziej powtarzalnych zadań. 43 proc. badanych już teraz widzi ten trend, a ponad połowa przewiduje jego nasilenie w najbliższych latach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Co dwudziesty pracownik w Polsce to Ukrainiec, co trzynasty – cudzoziemiec
Rynek pracy
W Europie pracuje się coraz lepiej, choć wciąż niezbyt zdrowo
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Rynek pracy
Małe szanse na skrócenie kolejek do lekarzy
Rynek pracy
Weto Karola Nawrockiego może utrudnić życie polskim firmom i pracownikom z Ukrainy
Reklama
Reklama