Firmy motywują nie tylko pracowników, ale i kontrahentów

Prawie co druga firma w Polsce inwestuje w programy motywacyjno - lojalnościowe dla swoich klientów biznesowych. Rosną też wydatki na ten cel.

Publikacja: 22.04.2016 11:26

Firmy motywują nie tylko pracowników, ale i kontrahentów

Foto: Fotorzepa

Średnio 530 tys. złotych wydawała w ubiegłym roku polska firma na działania BTL skierowane do swoich kontrahentów. To oznacza wzrost o ponad jedną czwartą w porównaniu z 2014 r. a w tym roku wydatki powinny nadal rosnąć –wynika z ankiety przeprowadzonej na przełomie roku przez instytut ARC Rynek i Opinia.

Jak oceniają przedstawiciele fimy Sodexo Benefits and Rewards Services (to na jej na zlecenie przeprowadzono ankietę), coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na prowadzenie akcji wsparcia sprzedaży przy jednoczesnym promowaniu lojalności klientów. W ubiegłym roku 47 proc. ankietowanych firm prowadziło kompleksowe programy motywacyjne skierowane do kontrahentów i partnerów biznesowych. 38 proc. z nich zwiększyło zaś wydatki na poszukiwania możliwości przywiązania klientów biznesowych do swoich marek i produktów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Rynek pracy
Milenialsi najczęściej myślą o zmianie pracy
Rynek pracy
Pracownicy wiedzą, jaki ma być dobry pracodawca, ale nie zawsze go znajdują
Rynek pracy
Barometr Talentów 2025. Poznaliśmy nastroje pracowników w Polsce
Rynek pracy
Specjalista z kompetencjami AI łatwiej znajdzie pracę i więcej zarobi
Rynek pracy
„FAZ”: Dlaczego Polacy nie chcą już pracować w Niemczech?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama