Reklama
Rozwiń
Reklama

Innowacyjne przedsiębiorstwa zatrudniają ostrożniej

Choć innowacyjne, często nastawione na eksport firmy nadal szybciej zwiększają liczbę pracowników niż ogół przedsiębiorstw, to także u nich widać lekką zadyszkę.

Publikacja: 02.12.2018 20:00

Innowacyjne przedsiębiorstwa zatrudniają ostrożniej

Foto: Adobe Stock

W trzecim kwartale 2018 r. nowoczesne, innowacyjne przedsiębiorstwa zatrudniały o 6,1 proc. pracowników więcej niż rok wcześniej. Kolejny kwartał z rzędu ten wzrost był głównie zasługą firm usługowych, które w tym czasie zwiększyły zatrudnienie o ponad 7 proc. – informuje udostępniony „Rzeczpospolitej" raport firmy ADP Polska za III kwartał tego roku.

Raport powstał na podstawie danych z ponad 220 przedsiębiorstw usługowych i produkcyjnych zatrudniających łącznie ok. 120 tys. pracowników. Te firmy – nastawione na eksport, nowe technologie i outsourcing – eksperci ADP Polska zaliczają do sektora nowoczesnej gospodarki, który od lat wyprzedza cały sektor przedsiębiorstw pod względem tempa wzrostu zatrudnienia. Podobnie było w III kw. br., gdy nowoczesne firmy rosły kadrowo prawie o dwie trzecie szybciej niż ogół przedsiębiorstw badanych przez GUS (3,7 proc.).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama