Reklama
Rozwiń
Reklama

Katarzyna Gruszecka-Spychała: Uchodźcy to wielkie wyzwanie dla polskich samorządów

Wojna w Ukrainie mocno wpływa na to, co dzieje się na targach MIPIM. To nie tylko nasze przekonanie, ale słyszymy to również dla inwestorów – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Publikacja: 17.03.2022 15:00

– Ten wpływ jest bardzo wielowątkowy. W dużym stopniu dotyczy oceny tego, czy Polska nadal jest bezpieczną lokalizacją dla biznesu. Co więcej, czy może być bezpieczną lokalizacją, choćby i tymczasową, dla tych firm, które siłą rzeczy musiały wynieść się z Ukrainy, a jest ich bardzo dużo. Często są to te same firmy, które operują już na naszych rynkach – wskazała Katarzyna Gruszecka-Spychała.

– Chcielibyśmy być dla nich bezpiecznym portem, zarówno ze względów humanitarnych, bo po prostu chcemy im pomóc, ale też i dlatego, że widzimy tu pewną szansę dla naszych miast. A ta szansa jest nam ogromnie potrzebna. Bo jeśli mamy zająć się uchodźcami, których dziesiątki tysięcy przebywają w polskich miastach, to musimy być w stanie to zrobić. A to oczywiście kosztuje. Wydaje się więc, że rysuje się przed nami pewna szansa, którą można dobrze wykorzystać, ale oczywiście będzie to okupione wielkim wysiłkiem i masą trudności, które dzisiaj trudno nawet do końca sobie wyobrazić – dodaje wiceprezydent Gdyni.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek nieruchomości
Robyg wchodzi do Łodzi, na radarze również Kraków. Rynek mieszkaniowy odbija
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Rynek nieruchomości
Mimo nalotu dronów popyt na kredyty mieszkaniowe we wrześniu był mocny
Rynek nieruchomości
Afera Grupy HRE. Upadłość czy restrukturyzacja? Piłka po stronie sądów
Rynek nieruchomości
W sierpniu popyt na kredyty mieszkaniowe lekko spowolnił
Materiał Promocyjny
Nieruchomości inwestycyjne a opodatkowanie. Kupić na firmę czy prywatnie?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama