Celebryci w kampanii wyborczej

Partie polityczne liczą, że zaangażowanie celebrytów w wybory i kampanię pomoże im zdobyć jak największą ilość głosów

Publikacja: 18.08.2011 11:11

Celebryci w kampanii wyborczej

Foto: W Sieci Opinii

Tomasz Kalita, rzecznik SLD mówi:

Sądzę, że Stanisław Mikulski nas poprze. Na razie cieszymy się, że naszym kandydatem do Sejmu z okręgu olsztyńskiego jest reżyser Janusz Kijowski. Mam też nadzieję na poparcie znanych osób dla mojej kandydatury, ale nie chcę jeszcze zdradzać nazwisk.

W komitecie poparcia Bronisława Komorowskiego byli między innymi Wisława Szymborska, Janusz Gajos czy Agnieszka Holland. Posłanka PO Małgorzata Kidawa-Błońska powiedziała „Rzeczpospolitej:

Komitet honorowy będzie zaprezentowany prawdopodobnie we wrześniu.

Zaangażowanie gwiazd i celebrytów w kampanii ocenia politolog z Ośrodka Myśli Politycznej dr Jacek Kloczkowski:

Partie wychodzą z założenia, że wypada mieć swoich celebrytów, to zresztą trend ogólnoświatowy. Ważne jest jednak, by osoby znane zdawały sobie sprawę, że często są w kwestiach politycznych dyletantami, i by partie nie skupiały się wyłącznie na pozyskiwaniu znanych osób kosztem kwestii programowych.

A inne partie? Z list Prawa i Sprawiedliwości do Senatu mają wystartować aktorki Katarzyna Łaniewska i Anna Chodakowska. Janusz Palikot zaproponował miejsce na liście do Sejmu  dziennikarzowi muzycznemu Robertowi Leszczyńskiemu.

Publicystyka
Jędrzej Bielecki: Karol Nawrocki w Białym Domu. Niedźwiedzia przysługa Donalda Trumpa
analizy
Likwidacja „Niepodległej” była błędem. W Dzień Flagi improwizujemy
Publicystyka
Roman Kuźniar: 100 dni Donalda Trumpa – imperializm bez misji
Publicystyka
Weekend straconych szans – PiS przejmuje inicjatywę w kampanii prezydenckiej?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
felietony
Marek A. Cichocki: Upadek Klausa Schwaba z Davos odkrywa prawdę o zachodnim liberalizmie
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne