Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 12.08.2025 13:57 Publikacja: 15.07.2022 03:00
Foto: AdobeStock
Pamiętam swoje zaskoczenie sprzed pięciu bodaj lat, kiedy w ciągu mniej więcej pół roku objechałem służbowo kilka wielkich metropolii. Bez najmniejszych wątpliwości stwierdziłem po powrocie, że to Warszawa jest najbardziej zadbaną z nich. I jeśli gdzieś jest równie czysto i porządnie co w naszej stolicy, to chyba tylko w Budapeszcie.
Na tym tle Nowy Jork, Londyn, Rzym, Praga czy nawet Paryż sprawiają wrażenie miast zapuszczonych. W stolicy Włoch, dla przykładu, przez tydzień obserwowałem śmieci leżące w tym samym miejscu, przy wejściu do stacji metra w centrum. Jasne, w każdej z wielkich metropolii są miejsca lepsze i gorsze, ale z wrażeniami trudno dyskutować, i te naprawdę działają na korzyść stolicy Polski. Dodam jeszcze, tak na marginesie, że nie przypadkiem londyńczyk Chris Martin z Coldplaya zachwycał się ostatnio warszawskimi bulwarami. Czegoś takiego nie ma żadna europejska stolica.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Karol Nawrocki ma wielkie plany, ale przy swoich pomysłach nie może ignorować zasad ekonomii i nie powinien wpis...
Niestety rację mają ci, którzy dzisiaj twierdzą złośliwie, że obecnie maksyma przyświecająca polskiej polityce z...
No to mamy prezydenta. Ale jakbyśmy go nie mieli. No bo niby wybrany i zaprzysiężony, ale Sąd Najwyższy nie stwi...
Król Hiszpanii Juan Carlos zdradził swojego mentora gen. Franco i przeszedł do historii jako obrońca hiszpańskie...
Wojna w Ukrainie szybko zakończyłaby się wraz z upadkiem reżimu Władimira Putina. Amerykańskie sankcje raczej do...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas