Co można zrobić, aby zwiększyć wydajność Kancelarii Sejmu? Oczywiście, warto przeprowadzić anonimową ankietę wśród posłów. Niestety, jej wynik to tylko ocena dobra.
Najlepiej oceniono... sposób prowadzenia poselskich finansów, a najgorzej „obsługę socjalno-bytową” w hotelu sejmowym. Ankieta była anonimowa i w dwóch wersjach. Papierową posłowie mogli pobrać w hotelu sejmowym, a elektroniczną otrzymali na skrzynki mailowe.
Wszystkie urzędy wydatkujące środki publiczne powinny przeprowadzać badania dotyczące skuteczności ich pracy. My tę ankietę zrobiliśmy po raz drugi - informuje wiceszef Kancelarii Sejmu Jan Węgrzyn. - Wbrew temu, co piszą tabloidy, warunki w hotelu nie są zadowalające. Jest oparty na stalowej konstrukcji, w związku z czym zimą jest w nim zimno, a latem gorąco. Nie w każdym pokoju działa klimatyzacja i internet.
Ankietę wypełniło 170 z 460 posłów. Z rozmów portalu tvp.info z parlamentarzystami wynika jednak, że nie do wszystkich ona dotarła. Powód? Prowadzona przez kancelarię poczta elektroniczna to jeden z elementów, z których posłowie zdecydowanie nie są zadowoleni. W związku z tym rzadko ją sprawdzają.