Podpisano umowę na budowę odcinka A2

Podpisano umowę na dokończenie odcinka autostrady A2, budowanego wcześniej przez chińskie konsorcjum COVEC

Publikacja: 29.07.2011 12:32

Podpisano umowę na budowę odcinka A2

Foto: W Sieci Opinii

Rzecznik GDDKiA Urszula Nelken poinformowała:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na dokończenie przez konsorcjum firm Eurovia i Warbud odcinka A autostrady A2 Stryków-Konotopa po chińskim konsorcjum COVEC.

Eurovia – Warbud wybuduje odcinek o pół miliarda złotych taniej niż chińskie konsorcjum. Według informacji tvp.info wykonawcy są zobowiązani do zapewnienia przejezdności trasy do 31 maja 2012 roku.

Tomasz Kalita, rzecznik SLD, zarzuca Tuskowi i Grabarczykowi kłamstwo, że prace na budowie ruszą pod koniec lipca:

Chcemy dzisiaj zarzucić publiczne kłamstwo i niedotrzymanie słowa premierowi polskiego rządu. Nie może być tak, że w sytuacji kryzysowej premier polskiego rządu zapowiada, że na sto procent ruszą prace na autostradzie A2. Jest koniec lipca i nie dość, że nie toczą się tam żadne prace, to jeszcze nie ma za bardzo perspektywy, widoków na to, żeby jakiekolwiek prace zostały rozpoczęte w najbliższym czasie.

Wiceszef sejmowej Komisji Infrastruktury - Wiesław Szczepański powiedział natomiast:

Sprowadzenie nowych pracowników, maszyn na plac budowy, przy proteście jeszcze podwykonawców sprawia, że termin końca lipca jest nierealny. Zapomnijmy więc dzisiaj o przyjemności jechania A2 na Euro 2012.

Autostrada A2 rodzi się bólach, nie ma pewności, kiedy prace się zaczną, a o skończeniu budowy przed Euro 2012 chyba nie mamy co marzyć.

Rzecznik GDDKiA Urszula Nelken poinformowała:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na dokończenie przez konsorcjum firm Eurovia i Warbud odcinka A autostrady A2 Stryków-Konotopa po chińskim konsorcjum COVEC.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Publicystyka
Roman Kuźniar: 100 dni Donalda Trumpa – imperializm bez misji
Publicystyka
Weekend straconych szans – PiS przejmuje inicjatywę w kampanii prezydenckiej?
felietony
Marek A. Cichocki: Upadek Klausa Schwaba z Davos odkrywa prawdę o zachodnim liberalizmie
Publicystyka
Koniec kampanii wyborczej na kółkach? Dlaczego autobusy stoją w tym roku w garażach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
analizy
Jędrzej Bielecki: Radosław Sikorski nie ma już złudzeń w sprawie Donalda Trumpa
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne