Reklama

Coca-Cola przejmuje sieć Costa Coffee i szykuje wielką ekspansję

Koncern Coca-Cola zamierza przejąć jedną z największych sieci kawiarni na świecie, popularną w Polsce Costa Coffee, i pomóc jej rozwinąć się na nowych rynkach.

Aktualizacja: 31.08.2018 11:13 Publikacja: 31.08.2018 09:40

Coca-Cola przejmuje sieć Costa Coffee i szykuje wielką ekspansję

Foto: materiały prasowe

ala

Coca-Cola ogłosiła w piątek, że osiągnęła już porozumienie z brytyjskim koncernem Whitbread w sprawie przejęcia należącej do niego sieci kawiarni Costa Coffee. Wartość transakcji opiewa na 3,9 mld funtów, czyli ok. 18,7 mld zł - podano w komunikacie.

Czytaj także: Costa Coffee wprowadziła naturalnie różową czekoladę. To efekt współpracy z Nestlé

Dla amerykańskiego koncernu Coca-Cola jego to idealny sposób, by rozwinąć się w dynamicznie rosnącej branży kawowej. Grupa już wcześniej sprzedawała napoje kawowe pod kilkoma markami, między innymi Barista Bros i Georgia Coffee. Ta ostatnia zyskała szczególną popularność w Japonii, jednak na pozostałych rynkach nie przyjęła się tak dobrze (do Polski nie dotarła żadna z nich).

Costa Coffee natomiast jest największą siecią kawiarni w Wielkiej Brytanii i drugą co do wielkości na świecie (wyprzedza ją tylko Starbucks). Założona w 1971 r. w Londynie marka kawowa posiada już w łącznie ok. 3,8 tys. lokali, w tym w Europie, regionie Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W Polsce Costa jest liderem na rynku, obsługując obecnie 150 kawiarni i planując w przyszłości podwoić ich liczbę.

Koncern Coca-Cola widzi jeszcze duże pole do wzrostu kawowej sieci i zamierza kontynuować jej ekspansję na kolejnych rynkach. Costa stanie się także dla amerykańskiego giganta źródłem cennego know-how, z uwagi na jej bogate doświadczenie w całym łańcuchu dostaw kawy - począwszy od pozyskiwania ziaren, poprzez sprzedaż i dystrybucję.

Reklama
Reklama

Czytaj także: Dunkin' Donuts znika z Polski. „To była konieczna decyzja”

- Costa daje Coca-Coli nowe możliwości i wiedzę na rynku kawy, a nasz system może stworzyć okazje do rozwoju tej marki na całym świecie - zaznaczył prezes grupy Coca-Cola, James Quincey.

- Ciepłe napoje są jednym w niewielu segmentów naszego całego asortymentu, w których Coca-Cola nie ma globalnej marki. Costa dzięki swojej silnej obecności daje nam dostęp do tego rynku - dodaje.

Whitbread z kolei będzie mógł skupić się na ekspansji swojej sieci tanich hoteli Premier Inn w Wielkiej Brytanii i w Niemczech, na co zamierza przeznaczyć część pieniędzy ze sprzedaży Costa Coffee. Środki mają zostać także wykorzystane na spłacenie długów koncernu, zwiększenie funduszu emerytalnego pracowników i wypłaty dla udziałowców.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama