Reklama
Rozwiń
Reklama

Polska wieprzowina wraca do USA

Po tygodniu intensywnych negocjacji w Warszawie, wspieranej przez Brukselę, udało się zdjąć blokadę eksportu wieprzowiny do USA. Decyzja o wstrzymaniu eksportu zaskoczyła polskich producentów przed tygodniem.

Publikacja: 25.10.2018 21:00

Władze USA wprowadziły niespodziewanie blokadę eksportu polskiej wieprzowiny, gdy część transportowa

Władze USA wprowadziły niespodziewanie blokadę eksportu polskiej wieprzowiny, gdy część transportowanego mięsa płynęła już statkiem

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Handel mięsem nie poddaje się postępom afrykańskiego pomoru świń, pilnie wraca na rynki odzyskiwane po zawieszeniu handlu ze względu na ptasią grypę. Eksport rośnie, niezmiennie główną rolę gra w nim Unia Europejska, która nie tylko kupuje od nas ok. 80 proc. mięsa, ale też pomaga w nieporozumieniach z rynkami trzecimi, jak Stany Zjednoczone.

Zwrot akcji

Pozostało jeszcze 94% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama