Dział Azji-Pacyfiku chce sprzedać w Hongkongu 1,6 mld akcji w cenie 40-47 dolarów hongk. (95,13-6,02 USD), cenę emisyjną ogłosi 11 lipca, a pierwsze notowanie na giełdzie nastąpi 19 lipca.

Celem największej w tym roku pierwotnej oferty publicznej (IPO) jest pozyskanie 8,3-8,9 mld dolarów USA, z czego większość pójdzie na zmniejszenie zadłużenia firmy matki, które wynosi ponad 100 mld dolarów od czasu kupna w 2016 r. rywala SABMiller.

Obaj informatorzy agencji Reutera podali, że oferta wywołała już znacznie większy popyt od podaży, ma tzw. nadsubskrypcję, ale nie mogli ujawnić się, bo mają zakaz udzielania publicznych wypowiedzi. Zewnętrzna rzeczniczka AB InBev nie zareagowała na prośbę o komentarz.

Azjatycki dział koncernu ma ponad 50 marek piwa oferowanych w regionie (cały koncern ma ponad 500 marek) i zamierza zostać regionalnym czempionem.